Manchester United har underskrevet en aftale med forsikringsselskabet AON, der bliver sponsor for klubbens træningsanlæg og træningstøj de næste otte år.
Det amerikanske selskab håber med aftalen at sikre sig en større plads i hjerterne hos fodboldklubbens enorme skare af tilhængere i Asien, skriver Financial Times.
AON er i øjeblikket sponsor for Uniteds spilledragter, men den aftale er fra 2014 overtaget af den amerikanske bilgigant General Motors. Når sæsonen begynder næste år, vil det være med navnet Chevrolet på spilledragten.
GM betaler 375 millioner pund (3,3 milliarder kroner) for den syv år lange aftale.
Hvor meget klubben tjener på den nye aftale med AON er ikke offentliggjort, men Financial Times nævner et samlet beløb på 240 millioner pund eller godt to milliarder kroner.
Mens andre klubber tjener millioner fra sponsorer på at omdøbe deres stadion, understreger Manchester United ifølge Daily Mail, at det aldrig kommer på tale at sælge navnerettighederne til Old Trafford.
- Old Trafford bliver ikke solgt, fastslår vicedirektør Ed Woodward, der næste år afløser David Gill som øverste direktør.
Fra 1. juli vil træningsanlægget i Carrington skifte navn til "AON Training Complex" som en central del af af den omfattende aftale, der også omfatter træningstøj, den årlige sommerturné og venskabskampe.
Officielt hedder anlægget The Trafford Training Ground, men selv medarbejderne i klubben omtaler det altid som Carrington.
AON har gode erfaringer med at sponsorere et af verdens mest berømte fodboldhold, siger en AON-kilde til Daily Mail:
- Vi har være mere end tilfredse med vores partnerskab med Manchester United. Kendskabet til AON-navnet blev øget fra 39 procent til 50 procent i det første år, vi var sponsor. Samtidig er antallet af unikke brugere på vores hjemmeside øget op til 55 procent på kampdage.
/ritzau/