Greg Van Avermaet overtog mandag den gule trøje i Tour de France. Men mørke skyer trækker op over holdet.
BMC var hurtigst på Tour de Frances holdtidskørsel, og to af holdets ryttere indtager de øverste to pladser i det samlede klassement.
Men fremtiden er højst usikker for det amerikanske storhold, som har mistet grundlægger og storsponsor Andy Rihs, der døde tidligere på året.
Holdets ledelse med general manager Jim Ochowicz i spidsen har længe været på sponsorjagt, men foreløbig uden resultat.
Imens kan rytterne kun forsøge at gøre reklame for holdet og for cykelsporten, som BMC's Greg Van Avermaet gjorde, da han overtog Touren gule førertrøje mandag.
- Når man ser, hvordan vi præsterer, synes jeg, vi fortjener en ny sponsor, siger Greg Van Avermaet.
- Vi er altid mellem de tre-fem bedste hold i verden, og jeg håber, det vil være muligt at bringe Andys drøm lidt længere, siger belgieren.
BMC er langt fra det første hold, der har haft svært ved at skaffe sponsorer.
Det er blot halvandet år, siden resterne af Bjarne Riis' hold lukkede under Oleg Tinkoffs ledelse.
Sidste efterår var situationen kritisk for Cannondale, der dog blev reddet og kører videre under det lidet mundrette navn EF Education First-Drapac p/b Cannondale.
- Det er en hård verden. Cykelsportens forretningsmodel er ikke den bedste for sponsorerne.
- Det er selvfølgelig godt at få navnet på trøjerne og få en masse tv-tid. Men der flyder ingen penge tilbage. Vi får ingen tv-penge eller indtægter fra tilskuere, og mange hold har svært ved at finde sponsorer.
- Men jeg vil gerne sige, at det er superfedt at være med i cykling. Det er en god sport, lyder budskabet fra Greg Van Avermaet.