Den britiske kampagne for at blive i EU er skudt i gang forud for folkeafstemningen, der kommer senest i 2017.
Det er det vigtigste valg i mange år for Storbritannien. Sådan betegner den EU-positive kampagne i hvert fald det forestående valg om briternes medlemskab af EU.
Den kendte britiske forretningsmand Stuart Rose står i spidsen for kampagnen, der mandag blev lanceret i London.
- Det valg, vi skal træffe, er måske det største i en generation. Skal vi forblive en del af det største frihandelsmarked i verden, eller skal vi risikere at miste job og skabe usikkerhed i vores økonomi?, sagde Stuart Rose mandag i forbindelse med kampagnestarten.
Inden slutningen af 2017 skal briterne til stemmeurnerne for at afgøre, om de stadig vil være en del af kernen i det europæiske samarbejde.
Stuart Rose har tidligere været administrerede direktør for stormagasinerne Marks & Spencer og er erklæret konservativ.
I en tale mandag understreger han de økonomiske og diplomatiske fordele ved, at Storbritannien bliver i EU.
- Vælger vi at være stærke i en økonomi, der skaber muligheder for fremtiden?
- Eller vælger vi at være svage ved at tage et spring ud i det ukendte med færre muligheder for at få indflydelse på global udvikling, der måske sætter vores økonomi og vores sikkerhed over styr?, siger Stuart Rose.
Storbritanniens medlemskab af EU har i årevis skabt splittelse i det britiske konservative parti.
Både kampagnen for at blive i EU og kampagnen for at forlade EU indeholder prominente konservative politikere.
Den konservative premierminister, David Cameron, lovede i 2013, at han vil sende det britiske medlemskab til afstemning i befolkningen.
David Cameron skal dog først forhandle med de øvrige 27 EU-lande om Storbritanniens fremtidige medlemskab.
Cameron har selv sagt, at han vil arbejde for "mindre magt til Bruxelles og mere til Storbritannien".
Den seneste meningsmåling i september viste, at den EU-skeptiske kampagne for første gang var i spidsen.