Mediebossen Rupert Murdoch introducerer en helt ny avis, der er lavet udelukkende til iPad.
Chefen for News Corp, Rupert Murdoch, er kendt for at være en indædt forsvarer for den traditionelle presse, men nu har han kastet sig ud i det helt moderne medieterræn.
News Corp har lavet den første avis, der udelukkende er skabt til minicomputere som iPad.
Den elektroniske avis hedder The Daily og kan købes i USA. Den dækker alt fra sport til amerikansk politik og koster 14 cent om dagen, 99 cent om ugen eller 39,99 dollar for et abonnement i et år.
Håbet er, at The Daily kan vende nedgangen i såvel annonceindtægter som læserantal.
Murdoch siger, at hans selskab har brugt 30 millioner dollar på at udvikle The Daily, og det vil koste en halv million dollar om ugen at drive den. Succes skal måles i "millioner" af abonnenter, siger han.
- Vores ambitioner er meget store, men vore omkostninger er meget lave, siger Murdoch.
Jesse Angelo, redaktør af The Daily, siger, at avisens historier bliver fortalt i tekst, fotos og video.
/ritzau/Reuters