BILCENTRUM: Volkswagen har verdenspremiere på den nye ID.7, der efter ID.3, ID.4, ID.5 og ID. Buzz er den femte model i den elektriske ID.-familie.
Med introduktionen af ID.7 får Volkswagen et stærkt kort i den traditionelle firmabilsklasse, og forventningerne til ID.-familiens nye flagskib er store.
Direktør for Volkswagen personbiler i Danmark, Michael Ebeling, ser et stort potentiale i ID.7:
- Med en rækkevidde på op til cirka 700 kilometer og 200 kW-lynladning egner ID.7 sig til til dem, der kører lange ture eller mange kilometer fordelt på mange kortere ture hver dag. Volkswagen har gennem årtier stået stærkt i den traditionelle firmabilsklasse med den populære Passat, og med introduktionen af den nye ID.7 til efteråret kan vi nu tilbyde et 100 % elektrisk alternativ. De private bilkøbere var hurtige til at omstille sig og skifte til elbiler, og med ID.7 føler jeg mig overbevist om, at Volkswagen har bilen, der nu også kan sætte fart på den elektriske omstilling af erhvervslivets flåder.
Klart definerede linjer
ID.7 er en stor elektrisk Volkswagen til både langturskørsel og trille lydløst gennem byen. Fastback-limousinens aerodynamiske design er baseret på flydende, muskuløse og klart definerede linjer. For eksempel er fronten i stor udstrækning helt lukket.
I henhold til et foreløbigt estimat vil en ID.7 Pro S med 86 kWh-batteri (netto) kunne byde på op til ca. 700 km rækkevidde (WLTP)
En ny højeffektiv drivlinje øger rækkevidden og indstigningsmodellen ID.7 Pro med 77 kWh-batteri (netto) kan levere op til ca. 615 km rækkevidde.
ID.7 præsenteres som den første Volkswagen med såkaldt augmented reality-head-up-display som standardudstyr og hvad angår kørekomforten er VW klar med nye sæder med klimaregulering og massagefunktion samt nyt airconditionanlæg med interaktive, intelligente luftdyser.
Volkswagen vil producere den nye ID.7 til det europæiske og nordamerikanske marked på fabrikken i Emden i Tyskland, der også producerer ID.4 og ID.5. Det forventes, at bilen er er på vejene i Danmark i slutningen af indeværende år, mens en stationcar-version forventes introduceret i løbet af foråret 2024.