BILCENTRUM: Hos Lumbye Biler, der har afdeling i både Nykøbing og Nakskov, er man særdeles tilfreds med, at den splinternye Renault Megane E-Tech igen er kommet på lager.
- Dem har vi modtaget en del af og de er dermed til omgående levering, hvis man er hurtig, lyder det fra Thomas Lumbye fra salgsafdelingen.
Og man forstår, at den fuldelektriske Megane er en populær bil.
Renault har nemlig virkelig lagt sig selen. Designmæssigt er der tale om et kompakt sedan-karrosseri, crossover-stil, med skulpturet bagende og sportslige linjer. De aerodynamiske linjer giver virkelig bilen et karakteristisk look.
Der bydes på 20” alufælgene, fuld LED-signaturlygter, 3D-striben bag, designelementer i farven varm titanium på kofangerne, ligesom kromdetaljerne kendetegner det nye og helt originale design, der absolut intet har med tidligere Megane-modeller at gøre.
40 og 60 kWh
- Batterimæssigt fås bilen i to udgaver, nemlig med et 40 kWh og et 60 kWh stort batteri, der henholdsvis kan levere op til 296 kilometer og 442 kilometer på en fuld opladning, forklarer Thomas Lumbye.
Hvad angår opladningstiderne kan det store batteri på blot en halv times opladning i lynoplader igen køre 300 kilometer.
Accelerationen er lineær og muskuløs, idet bilen med 60 kWh-batteriet når op på 100 km/t på blot 7,4 sekunder.
Et regenererende bremsesystem styrker præstationerne. Så snart bilen decelererer genindvindes energi. Den nye servostyring er adræt og direkte, undervognen er dynamisk og tyngdepunktet er lavt.
- Renault har taget sig god tid til at udvikle bilen. Vi har ventet en rum tid på bilen. Men det har helt klart lønnet sig at tage sig tid til udviklingen, for der er tale om en bil uden børnesygdomme. Og det er jo meget vigtigt, fortæller Thomas Lumbye.
Der er god plads i bilens lækre indre, der byder på masser af detaljer, man som fører eller passager får glæde af - blandt andet den 12" store infotainment-skærm og det indbyggede Harman Kardon lydsystem.
Og til det mere praktiske, så har bagagerum plads til 440 liter og bilen må trække 900 kilogram med anhængertræk.
Priserne starter ved 310.000 kroner for modellen med 40 kWh-batteriet og 350.000 kroner for bilen med 60 kWh-batteriet.