I flere måneder har SBS TV varslet om deres nye styling-program, der ville få premiere lige på den anden side af nytår.
Torsdag aften poppede så det første afsnit af "Trinny og Susannah indtager Danmark" rigtigt nok frem på Kanal 4.
Og en uge efter kan det konkluderes, at det var hele den lange ventetid værd.
For ifølge en pressemeddelelse fra SBS TV kom de to britiske stilikoner godt fra start med 140.000 seere.
- Vi er meget glade for den flotte opmærksomhed, programmet har fået fra både seerne og medierne, siger programdirektør Peter Rosberg.
Trinny Woodall og Susannah Constantine har skrevet adskillige modebøger og medvirket i flere tv-programmer, hvor de har givet folk gode råd om, hvad der in, og hvad der ikke er.
Det er første gang, at de har været forbi Danmark og delt ud af deres viden til helt almindelige danske kvinder, som ikke selv har styr på, hvad der et no go inden for mode.
Peter Rosberg ser seriens debutsucces som et fingerpeg om, hvordan det kommer til at gå for SBS TV i det nye år.
- Det giver os en god fornemmelse for, at 2013 skal blive endnu et godt år for SBS, tilføjer han.
Netværket, der har Kanal 4, 5, 6 og 7 under sine vinger, satte seerrekord i december 2012 med en kommerciel seerandel på 16,4 procent i målgruppen 15-50 år.
Det er otte procents fremgang i forhold til netværkets tidligere december-rekord fra 2009. Og det stadfæster, at SBS TV har haft seervækst i 15 måneder i træk.
"Trinny og Susannah indtager Danmark" vises hver torsdag aften klokken 20 på Kanal 4.
/ritzau/