Det er ikke attraktivt for virksomheder at etablere sig i områder uden god mobil dækning, lyder det fra formanden for DI Lolland-Falster.
Finder teleselskaberne og Guldborgsund Kommune ikke en løsning på striden om priserne for at være til stede i kommunen, bliver konsekvensen formentlig dårligere mobil dækning. Det vil imidlertid ikke kun ramme borgerne i landsdelen hårdt, men vil også betyde, at det bliver sværere at tiltrække nye virksomheder til området.
Det er nemlig ikke attraktivt at etablere sig i områder, hvor der ikke er en ordentlig mobil dækning. Sådan lyder det fra Allan Holstener Schmidt, der er formand for DI Lolland-Falster.
- Det er mit indtryk, at det er afgørende, at man har mobil dækning, der hvor man driver sin virksomhed, og der hvor man har sine medarbejdere. Uden mobil dækning er det meget svært at drive virksomhed i dag, siger han.
Ifølge Jakob Willer, der er direktør i Telekommunikationsindustrien i Danmark, er valget om at hæve priserne i Guldborgsund Kommune derfor også noget, der i sidste ende rammer kommunen selv.
- Når kommunerne skruer prisen op, fortrænger de nogle investeringer, som de egentlig har brug for, siger Jakob Willer.
Du kan læse meget mere om sagen i dagens udgave af Folketidende og på folketidende.dk