Et mirakel fandt tirsdag sted i dansk fodbold, da Brøndby IF kunne meddele, at den havde hentet 108,4 millioner kroner i en aktieemission, hvilket afværgede en truende konkurs.
Det vurderer Reinholdt Schultz, administrerende direktør og partner i kommunikationsbureauet Mannov.
- Det er et mirakel. Simpelthen. Det viser noget om, at Brøndby fortsat har et meget stærkt brand.
- Der har været skrevet og sagt meget negativt om Brøndby den seneste tid, og flere af dem, som tidligere har fulgt klubben, har vendt dem ryggen.
- Men med dette projekt viser klubben, at den stadig har en enorm opbakning, også fra nogle meget stærke kræfter.
- Brøndby er det eneste sportsbrand i Danmark, der kan gøre det her. Det er historisk, siger Reinholdt Schultz.
Den nedrykningstruede superligaklub havde inden emissionen meldt ud, at der minimum skulle hentes 60 millioner kroner ind.
- Der skulle et mirakel til at få 60 millioner kroner. 108,4 millioner var utænkeligt, og jeg vil sige, at det ville have været umuligt at finde en aktieanalytiker, som havde troet på det her, lyder det fra Reinholdt Schultz.
Brøndby ligger med fire spillerunder tilbage af Superligaen på 10.-pladsen - lige over nedrykningsstregen.
/ritzau/