Det er slut med at se hinanden som konkurrenter på hver sin side af sundet.
NYKØBING Nyt partnerskab skal nu samle Nykøbing til én stor attraktiv handelsby og sætte fokus på de mange kvaliteter byen har og med fælles markedsføring og events, der kan styrke handelslivet.
Målet er at Nykøbing skal være den foretrukne handelsby på Lolland-Falster og Sydsjælland. Partnerskabet består af Vores Nykøbing, Guldborgsund Centeret, Business Lolland-Falster og Guldborgsund Kommune.
- Én af byrådets indsatser er, at styrke Nykøbing som stærk hovedby. Med partnerskabet styrker vi detailhandlen, og det håber vi giver gevinst både for de handlende og for byens butikker, siger borgmester i Guldborgsund Kommune, John Brædder (G).
Første trin i samarbejdet er en markedsføringskampagne, hvor en fælles visuel identitet skal brande byen som en helhed og give overblik over byens mange muligheder.
Kampagnen vil foregå online og som tv-reklamer.
Samtidig vil partnerne skabe flere fælles events i både bymidten og Guldborgsund Centeret.
- Vi kan gøre meget mere, når vi løfter opgaverne i flok og arbejder mod de samme mål. Jeg glæder mig meget til for alvor at komme i gang med samarbejdet og få sat spot på alt det byen byder på. Vores by har gode handelsmuligheder på hver side af Guldborgsund og med det nye partnerskab kan vi opnå gode synergier, som både vil komme butiksejerne og de handlende til gavn, siger Flemming Fenger, som ejer en del af Guldborgsund Centeret.
- Når du handler i fysiske butikker kan du mærke på varerne, prøve dem og få personlig vejledning, Det giver en hel anden oplevelse end at sidde derhjemme ved computeren. Derudover laver vi også mange arrangementer, der skal være med til at gøre shoppeturen endnu hyggeligere, fortæller formand for Vores Nykøbing Jan Koch, der ser frem til at styrke handelslivet i Nykøbing endnu mere.
Læs mere i Folketidende torsdag.