cookie-og-privatlivspolitik
Britiske hertuginde Catherine - ofte omtalt som hertuginde Kate - er gift med prins William, der er nummer to i den britiske tronfølge bag sin far, 71-årige prins Charles, og sin farmor, dronning Elizabeth. Parret står dermed til at være Storbritanniens fremtidige regentpar. (Arkivfoto)
Britiske hertuginde Catherine - ofte omtalt som hertuginde Kate - er gift med prins William, der er nummer to i den britiske tronfølge bag sin far, 71-årige prins Charles, og sin farmor, dronning Elizabeth. Parret står dermed til at være Storbritanniens fremtidige regentpar. (Arkivfoto)
Foto: Pool/Reuters

Gossip

Britisk kongehus benægter: Kate er ikke stresset

Hertuginde Kate er af et britisk magasin blevet beskyldt for at være stresset og faretruende tynd.




28. maj 2020 kl. 12:17 Af Ritzau

Annonce

Det britiske kongehus tager noget usædvanligt afstand fra en artikel bragt i det britiske livsstilsmedie Tatler.

I artiklen får hertuginde Catherine, der oftest omtales hertuginde Kate, en række kritiske beskyldninger med på vejen baseret på anonyme kilder, som angiveligt er tæt på kongehuset.

Hertuginden, som er gift med prins William, er angiveligt stresset og alt for tynd. Og så kan hun ikke klare presset, der følger med rollen som fremtrædende person i det britiske kongehus, hævder Tatler.

- Udadtil virker det, som om at Kate efter mange år i offentlighedens søgelys er blevet faretruende tynd, står der blandt andet i artiklen.

Mediet gisner om, at hun har tabt sig, fordi hun både er presset af at være mor til tre, og fordi det britiske kongehus generelt har været udsat for en del kritik på det seneste.

Kongehuset har nu benægtet artiklens indhold.

- Historien indeholder en lang række unøjagtigheder og forkerte udlægninger, som Kensington Palace ikke blev præsenteret for før offentliggørelsen, siger en talsmand for kongehuset ifølge magasinet People.

Kensington Palace er prins William og hertuginde Kates bolig og den del af kongehuset, der udtaler sig på vegne af parret.

Kongehuset kommer ikke nærmere ind på, hvad det konkret er i artiklen fra Tatler, som det finder unøjagtigt og forkert.

Tatlers chefredaktør forsvarer mediet med, at kongehuset kendte artiklen på forhånd.

- Vi spurgte dem, om de ville samarbejde med os om artiklen. At de benægter at have kendt til artiklen, er lodret forkert, siger chefredaktør Richard Dennen ifølge People.

Det er langtfra første gang, at medlemmer af det britiske kongehus har stået for skud i de britiske medier.

I oktober lagde hertuginde Kates svoger og svigerinde, prins Harry og hertuginde Meghan, sag an mod flere tabloidaviser.

De anklagede Mail on Sunday for på ulovlig vis at have offentliggjort et af hertuginde Meghans private breve. The Sun og The Daily Mirror blev anklaget for et hackerangreb mod parrets telefoner.

I april i år sendte parret et brev til blandt andet The Sun, Daily Mail, Daily Express og Daily Mirror og erklærede, at de var færdige med at udtale sig til medierne.




KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Gratis tandlæge til alle 05. juli 2020 kl. 21.02

AF: MARTIN WOUTERS

hvordan bliver der smidt… 01. juli 2020 kl. 16.46

AF: MARTIN WOUTERS

have bad ved slotsbrygge 01. juli 2020 kl. 10.01

AF: PER HØYEM

VINDMØLLER 29. juni 2020 kl. 12.36

AF: MARTIN WOUTERS

måske masse af… 29. juni 2020 kl. 10.23

AF: JOHN WENNERWALD

Skinner frem for bus 28. juni 2020 kl. 23.26

Annonce