Molslinien er ved at finde sine egne ben på mange nye færgeruter. Blandt andet Tårs - Spodsbjergruten.
TÅRS Der har været en del utilfredse reaktioner siden rederiet Molslinien overtog færge-driften mellem Tårs og Spodsbjerg 6. december sidste år.
Billetautomaten virker ikke. Det er svært at bestille billetter. Og servicen er faldet, lyder nogle af de reaktioner Folketidende har hørt.
Jesper Maack, der er kommunikationsdirektør hos Molslinien indrømmer, at der har været klager siden Molslinien i december overtog færger, medarbejdere og skibe, da rederiet Færgen, der var ejet af Clipper Group og Staten kastede håndklædet i ringen.
Det skete, da "Færgen" mistede Bornholmstrafikken til Molslinien. Det betød siden, at Molslinien senere også overtog færgerne til Als, Fanø og Samsø foruden Langelandlinien.
- Det var en stor mundfuld. Vi har bestræbt os på at gøre det nogenlunde som før, så de rejsende ikke skulle være alt for generet af omstillingerne, siger Jesper Maack og fortæller, at det er korrekt, at man har valgt at skifte den gamle billetautomat i Tårs ud med en ny model, som er en computer og printer.
- Generelt skyldes vores problemer, at der er en del hardware, som står på havnene, der skal til at kommunikere med vores system, siger han.
Forøvrigt er der måske snart billigere billetter i vente, uanset om de er printet på havnen eller bestilt via Molsliniens app.
- Vi er i dialog med Sund og Bælt om at sætte taksterne ned. Vi kan jo ikke konkurrere med staten, siger kommunikationsdirektøren, der om den defekte printer i Tårs siger:
- Vi vil i fremtiden sikre med jævne tjek, at printeren virker, og at der er lagt papir i den.