Bilerne får tilnavnet Hybrid, og de bliver leveret med et batteri, der er placeret under anden sæderække.
I disse dage har Peugeot 508 sedan premiere hos de danske forhandlere, og til nytår følger også SW - altså stationcarudgaven. Men hvis du har tålmodighed og ønsker at køre mere miljørigtigt, så skal du vente på de plugin-hybrider, som franskmændene har på vej.
Bilerne får tilnavnet Hybrid, og de bliver leveret med et batteri, der er placeret under anden sæderække. Det skulle sikre rigeligt plads til både passagerer og bagage, idet bagagerumsvolumen er uændret.
Der bliver muligt at køre udelukkende kørsel på el, hvor det er muligt at køre helt op til 135 km/t, før forbrændingsmotoren tager over. En anden indstilling er eksempelvis e-Save, hvor føreren via en menu på touch skærmen kan vælge at gemme strøm til senere brug i forbindelse med bykørsel.
Der kommer også en hybridmotor til 3008 GT, som får navnet Hybrid4. Med den sammensætning får bilen en samlet ydelse på hele 300 hk og en acceleration 0-100 km/t på 6,5 sekunder, samt en CO2-udledning på mindre end 49 g/km efter WLTP-standarden.
508 og 508 SW HYBRID fås i tre udstyrsniveauer: Allure, GT-Line og GT. De har en ydelse på 225 hk og markerer sig ligesom 3008 HYBRID4 med en lav CO2-emission på mindre end 49 g/km.