Banedanmark opbygger indkørslen sydfra.
NYKØBING Sporarbejdet ved Nykøbing Station ligner lidt stuegulvet i et hjem med en toårig togentusiast. Der er ikke rigtig styr på, hvordan det hele skal nå sammen. Det er der dog hos Banedanmark.
- Vi er i gang med at opbygge ny sporkasse på en cirka 400 meter lang strækning til det forbindelsesspor, der leder ind til spor tre, fire og fem ved perronerne i sydenden af stationen. I forbindelse med det har vi også udført drænarbejder og udskiftet blødbund enkelte steder, hvor det har været nødvendigt. Selve sporet går vi i gang med at etablere i slutningen af måneden, oplyser Banedanmark.
- Togene nordfra, der ikke kører til Rødby, benytter Gedserbanen til at vende på, mens resten af Gedserbanen benyttes som veteranbane. Da sporene på Gedserbanen er nedslidte, er vi nu i gang med at forny de første par hundrede meter af banen op til Nykøbing Falster Station, lyder det fra Banedanmark.
Arbejdet forventes afsluttet i efteråret.
Læs også artiklen "Sidste diesellokomotiv i 2022" i Folketidende