Andre tjenester
Vi har observeret, at du har installeret en adblocker. Vi kan derfor ikke vise dig vores annoncer. Det er vi rigtig kede af, da indtægterne fra annonceringen er med til at vi på daglig basis kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.
Vi håber derfor, at du i din adblocker, vil tillade visning af annoncer fra folketidende.dk. Selvom du tilføjer folketidende.dk, vil du stadig undgå reklamer fra andre sites.
Klik på dit adblock ikon i browseren. Tilføj domænet folketidende.dk under tilladte domæner. Næste gang du besøger os vil reklamerne kunne vises.
Tak for hjælpen og god læselyst!
Lolland-Falsters Folketidende
3
Billeder
Banedanmark opbygger indkørslen sydfra.
NYKØBING Sporarbejdet ved Nykøbing Station ligner lidt stuegulvet i et hjem med en toårig togentusiast. Der er ikke rigtig styr på, hvordan det hele skal nå sammen. Det er der dog hos Banedanmark.
- Vi er i gang med at opbygge ny sporkasse på en cirka 400 meter lang strækning til det forbindelsesspor, der leder ind til spor tre, fire og fem ved perronerne i sydenden af stationen. I forbindelse med det har vi også udført drænarbejder og udskiftet blødbund enkelte steder, hvor det har været nødvendigt. Selve sporet går vi i gang med at etablere i slutningen af måneden, oplyser Banedanmark.
- Togene nordfra, der ikke kører til Rødby, benytter Gedserbanen til at vende på, mens resten af Gedserbanen benyttes som veteranbane. Da sporene på Gedserbanen er nedslidte, er vi nu i gang med at forny de første par hundrede meter af banen op til Nykøbing Falster Station, lyder det fra Banedanmark.
Arbejdet forventes afsluttet i efteråret.
Læs også artiklen "Sidste diesellokomotiv i 2022" i Folketidende
KOMMENTARER