Der opstod mandag lange køer af biler ved Storebælt. Årsagen var tekniske problemer med forbindelsen til Nets i betalingsanlægget. Det oplyser selskabet bag broen, Sund & Bælt.
Efter godt to timers knas med betalingerne var det tekniske problem blevet løst. Det fremgår af et opslag på Twitter lidt efter klokken 13.
Men trafikken kunne ikke straks glide som før. Kunderne blev fortsat advaret om "længere rejsetid".
Problemet blev opdaget ved 11-tiden, oplyser Sund & Bælt til Ritzau. Det bestod i, at debitkort ikke kunne bruges til at betale med. Og at kreditkort blev ekspederet langsommere end normalt.
- Der er kø, men der er også flow, sagde en medarbejder i selskabet ved middagstid.
Det vil sige, at trafikanter faktisk kom frem, men det skete med forsinkelse.
Betaling med brobizz og med genkendelse af nummerplade blev ikke påvirket af problemet med forbindelsen til Nets, lød det i en meddelelse på Twitter.
E20 Storebæltsbroen, begge retninger. Der er i øjeblikket massiv kø op imod betalingsanlægget i begge retninger. P.t. pr. kl. 12:50 er der over en times kø i begge retninger. Normal trafikafvikling forventes sidst på eftermiddagen. #dktrafikinfo https://t.co/wPkMT4zhUL
— Vejdirektoratet Trafikinfo (@VDTrafikinfo) July 25, 2022
I Vejdirektoratet meldte man om en "massiv kø" i begge retninger. Ved 13-tiden er der forsinkelse på mere end en time.
/ritzau/
De tekniske problemer er nu løst. Forvent fortsat kø. Beklager ulejligheden.
— Sund & Bælt (@sundogbaelt) July 25, 2022