Over halvdelen af de adspurgte markedsgæster på Døllefjelde-Musse Markedet har besøgt markedet mere end 10 gange før, viser undersøgelse.
DØLLEFJELDE I forbindelse med sidste års udgave af Døllefjelde-Musse Marked blev der foretaget en spørgeskemaundersøgelse med deltagelse af 200 markedsgæster i alderen fra 15 år og op.
Formålet med undersøgelsen var at give markedsledelsen et hjælpeværktøj i forbindelse med forberedelserne af kommende års markeder. Og svarene viste blandt andet, at Døllefjelde-gæsterne tilsyneladende er et meget trofast publikum.
Omkring 45 procent af de 200 deltagere svarede således, at de har besøgt markedet 20 gange eller mere. Godt 10 procent svarede, at de har været der mellem 11 og 20 gange, mens næsten 20 procent angav, at de har været der mellem seks og 10 gange før.
Og da deltagerne blev bedt om at vælge tre udtryk, som de synes passer på Døllefjelde-Musse Marked, svarede omkring 75 procent "hyggeligt", mens godt 55 procent pegede på "god stemning", og cirka hver tredje sagde "folkeligt". Til gengæld pegede på under 10 procent på "nemt og overskueligt".
Undersøgelsen viste også, at markedsgæsterne får deres informationer om markedet fra en bred palet af medier. Godt 40 procent angav, at de havde læst noget om markedet på Facebook, mens godt 30 procent pegede på, at de havde hørt om det fra familie og venner.
Folketidende og ugeaviserne var kilde for cirka 25 procent, lidt færre for TV2 Øst og knapt 20 procent pegede på Radio SydhavsØerne. Markedets egen markedsavis blev nævnt af cirka 20 procent, og det overraskede folkene i markedsbestyrelsen.
- Det kom faktisk lidt bag på os, at der er så mange, der læser markedsavisen. Vi har tidligere drøftet, om vi skulle blive ved at lave den, men nu fortsætter vi da lidt endnu. Det kom også bag på os, at hovedparten af gæsterne fortalte, at de på forhånd havde planlagt at tage på marked. Så det er altså ikke bare en pludselig indskydelse, folk får, siger markedsbestyrelsens næstformand Lone Brylle.
Hun glæder sig over, at det er udtryk som "hyggeligt", "god stemning" og "folkeligt", der topper listen over udtryk, gæsterne synes passer godt på markedet.
- Det fortæller os, at det ikke så meget er på grund af musikken, at folk kommer. Og de fleste kommer også i dagtimerne, fortæller Lone Brylle.
De ovennævnte svar udgør kun en lille del af undersøgelsen, og markedsgæsternes besvarelser er vigtige for markedsbestyrelsen.
- Vi bruger det til at lave forbedringer på de områder, hvor scoren ikke er så høj. Og på de områder, hvor scoren er høj, ved vi nu, at vi skal fortsætte med det, vi allerede gør, forklarer Lone Brylle.