Der gik et stort chok gennem fans af James Bond, da producenterne af den nye 007-film Skyfall annoncerede, at agenten skifter sin signatur-drink, en 'dry Martini', ud med en Heineken-øl.
Men hovedrolleindehaver Daniel Craig forsvarer nu det kontroversielle skifte.
- Hvordan man end betragter product placement, om man synes, det er ulækkert og så videre, så er det, hvad det er, siger Daniel Craig til Vanity Fair Magazine.
- Heineken gav os en kæmpe bunke penge for, at der skulle være en Heineken-øl i en barscene. Uden de penge ville vi ikke kunne markedsføre filmen.
- Det koster 118 millioner dollar at lave en film som denne, og det koster 200 millioner dollar at sælge den. De 200 millioner dollar skal jo komme et sted fra, siger skuespilleren.
Craig understreger, at James Bond ikke er kræsen, når det kommer til læskende drikke.
- Han kan lide en masse forskellige drinks. Heineken, champagne, det hele, siger Craig.
Den nye James Bond-film har premiere i Danmark den 26. oktober.
/ritzau/