Bilka lover at få netkøbte julegaver frem i tide - ellers bliver de gratis for kunderne.
Julegaverne skal frem i tide. Det kan de fleste nok blive enige om - og nu udsteder detailselskabet Bilka en direkte garanti til kunderne: Hvis gaverne ikke når frem i tide, er de gratis.
Bilkas udspil gælder de julegaveindkøb, som man måtte gøre via Bilkas netside Bilka.dk.
Selskabet peger på, at mange onlinebutikker oplever, at julesalget lader vente på sig. Det sker, selv om der på forhånd var spået en rekordomsætning på julehandel på nettet.
Hos Bilka mener man, at kundernes tilbageholdenhed kan skyldes usikkerheden om, hvorvidt gaverne nu også når frem.
- Leveringsgarantien går i al sin enkelthed ud på, at hvis kunderne bestiller julegaver med levering senest den 21. december og mod forventning ikke får varerne leveret inden jul, så får de dem gratis, siger e-handelschef Hannu Vangsgaard fra Bilka.dk.
Bilka læner sig op ad en britisk undersøgelse, der viser, at godt 67 procent af briterne ikke stoler på, at e-butikkerne kan levere pakkerne inden jul.
- I øjeblikket er vi de eneste i Danmark, der giver sådan en garanti. Vi tror den rammer et vigtigt behov hos kunderne, som ingen andre udbydere dækker, siger Hannu Vangsgaard.
Ifølge FDIH, Foreningen for Distance- og Internethandel, vil onlinesalget i Danmark nå over fem milliarder kroner i julemåneden, hvilket gør december til den måned med størst nethandel.
Trods den stille opstart i december, håber Bilka.dk, at det nye koncept kan sparke julehandlen i gang.
/ritzau/