Carlsberg vil med nyt slogan og verdensomspændende relancering banke støvet af ølgiganten.
Alle kender Carlsberg, men salget står ikke mål med kendskabet. Derfor skal hele ølgiganten på nye flasker.
Det sker under det nye slogan "That calls for a Carlsberg", som skal være med til at fordoble overskuddet fra Carlsberg brandet inden 2015.
Ifølge bryggeriet er budskabet med det nye slogan at få forbrugerne til at "gøre noget godt" og belønne sig selv med en Carlsberg.
Carlsbergs administrerende direktør Jørgen Buhl-Rasmussen pointerer i en meddelelse, at selv om ølkoncernens berømte grønne logo genkendes over hele verden afspejles denne ikke helt i salgstallene.
- De fleste kender til Carlsberg, men ved ikke nødvendigvis, hvad mærket repræsenterer, så denne verdensomspændende lancering er en måde at få vores historie fortalt på måde til vores modnet og nyere markeder, siger topchefen.
Jørgen Buhl-Rasmussen kalder det den største globale markedsføringssatsning nogensinde, og lægger ikke skjul på, at det har været dyrt.
/ritzau/