Cimbers direktør siger, at der fortsat er kunder i butikken. Men er man bekymret - tegn konkursforsikring.
Nervøse Cimber-passagerer kan smide en flad 20-krone til konkursforsikring, hvis de frygter, at flyselskabet lukker.
Sådan lyder det fra direktøren for Cimber Sterling Jacob Krogsgaard, der ikke ryster på hånden, selvom økonomien bag hans selskab er katastrofal. Hverken kunder eller investorer svigter nemlig Cimber Sterling.
- Faktisk regner jeg med, at vi får passagerrekord i maj. Og er der nogen kunder, der er bekymrede, skal de bare købe en konkursforsikring, lyder det fra direktøren.
Jacob Krogsgaard understreger, at der ikke har været kundeflugt fra selskabet, selvom han ser et stort underskud i møde i regnskabsåret 2010/11 på næsten 200 millioner kroner.
- Det er ikke noget, forbrugerne går op i. Og vi kan faktisk se, at antallet af kunder der tegner konkursforsikring er faldet i denne uge, siger Cimber-direktøren.
Det er rejsebureauet Travel House, der blandt andet tæller Profil Rejser, der ikke længere vil lade fem mindre bureauer sælge billetter til Cimber Sterling. Årsagen er flyselskabets økonomi.
- I kroner og ører drejer det som om promiller. Men det er da et irriterende signal i markedet, som ikke er i overensstemmelse med vores situation, siger flydirektøren.
Der skal være ekstraordinær generalforsamling i Cimber Sterling den 8. juni. Her skal man rent formelt vedtage en aktieudvidelse. Samtidig har flere investorer og andre flyselskaber meddelt deres interesse for Cimber Sterling.
- Cimber Sterling vil også at være at finde på langt sigt. Men det kan være, at vi har fået nye ejere, siger Jacob Krogsgaard og fortsætter:
- Kendskabet til vores brand i Danmark er så stort, at vi fortsat vil her. Det er jeg helt sikker på.
/ritzau/