Annonce
Erhverv

Ejer forsvarer Nemlig.com - men ser med stor alvor på kritik

Anders Holch Povlsen, der ejer Nemlig.com, ser med stor alvor på den kritik, der har været af selskabet den seneste tid. (Arkivfoto) Foto: Jens Nørgaard Larsen/Ritzau Scanpix

Anders Holch Povlsen kan ikke genkende den kritik, der har været af Nemlig.com, som han ejer 70 procent af.

Anders Holch Povlsen, der ejer Nemlig.com, ser med stor alvor på den kritik, der har været af online-supermarkedet den seneste tid.

Blandt andet har Politiken kunnet afsløre, at Nemlig.com's lagermedarbejdere har mellem 9 og 14 sekunder til at hente og pakke hver vare, og at selskabet overvåger og fyrer de ansatte, der ikke arbejder hurtigt nok.

Efter afsløringerne har der været møde mellem Nemlig.com og fagforeningen 3F for at tale om de kritiserede arbejdsforhold.

I et skriftligt svar til Politiken erklærer Anders Holch Povlsen sig tilfreds med, at parterne har indledt forhandlinger for at få løst konflikten.

- Jeg følger naturligvis udviklingen i Nemlig.com og ser på kritikken med stor alvor, skriver han i svaret til Politiken.

Milliardæren Anders Holch Povlsen, der ejer omkring 70 procent af Nemlig.com, ønsker ikke at nogle - og særligt ikke kunderne - tror, at der sker noget forkert i selskabet.

Ifølge ham er alle "medarbejdernes trivsel og motivation helt afgørende", og han mener, at "virksomhedens ånd og værdigrundlag er bevis herfor".

- Jeg kender virksomheden som en ordentlig og redelig virksomhed, som tager sit ansvar alvorligt, inklusiv det samarbejde Nemlig.com har haft med fagbevægelsen igennem de sidste 15 år, skriver Anders Holch Povlsen.

Efter et møde mandag planlægger Nemlig.com og 3F at mødes igen onsdag for at snakke videre om arbejdsforholdene, skriver Politiken.

Ifølge avisen vil parterne onsdag snakke om forholdene for de chauffører, der bringer kundernes varer ud for Nemlig.com.

Nemlig.com har efter Politikens afsløringer afvist påstande om, at selskabets lagermedarbejdere skulle være så presset tidsmæssigt, at de ikke har tid til at holde pause og gå på toilettet, når de er på arbejde.

På grund af sin forretning omkring online-bestilling og levering lige til døren har Nemlig.com været et af de selskaber, der har oplevet stor vækst under corona.

Væksten har blandt andet betydet, at selskabet har ansat mange nye medarbejdere.

Link til Politikens historie
  • FC Midtjylland vs. FCK
    Anders Holch Povlsen, der ejer Nemlig.com, ser med stor alvor på den kritik, der har været af selskabet den seneste tid. (Arkivfoto) Foto: Jens Nørgaard Larsen/Ritzau Scanpix
Annonce
Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Annonce
Annonce
Dølle

Claus må "skjule sin identitet": - Jeg blev ked af det, da jeg hørte det

Sport

Så skete det endelig - Nykøbing FC tog en kæmpe skalp

Sport

Claus Jensen rørt efter sejr: - Spillerne fortjener det så meget

Dølle

Musikken sætter gang i festen: - Vi kommer fra Døllefjelde-Musse ...

112

21-årigs sindssyge kørsel: Vaskeægte vanvid

Dølle

Nu er den væk: Hvad betyder det for Dølle?

Dølle

Mette sælger dem, men hvem i alverden køber dem i maj?

Dølle

Den nye Dølle-pølse: Hvad siger markedsgæsterne?

Guldborgsund

Mark O. Madsen overrasker: Går ind i politik

Lokal nyt

Regionsråds-politiker bryder med sit parti

112

Brandvæsnet blev tilkaldt, men vendte hurtigt om

Indland

Rusland advarer Danmark: Det vil blive gengældt

112

Niels-Christian blev jagtet gennem mark: Så brød helvede løs

Sport

Reddet fra konkurs - klar til kamp mod Nykøbing

Indland

Messerschmidt måtte aflyse 1. maj-møde på grund af sikkerhed

Annonce
Annonce
Dølle

Tilfreds Dølle-formand: Det overrasker mig

Dølle

Unge Dølle-veteraner: Der er nok mange, der pjækker fredag

Indland

86.000 danskere er afhængige

112

Fik slag i hovedet på marken

Dølle

- De kalder mig da Tine Tiskone

112

Hurtigt personale fik slukket brand

Guldborgsund

René fordobler overskuddet