It-problemer får klager over p-bøder til at ligge i mere end et halvt år.
En gruppe bilister, der har klaget over en parkeringsbøde fra Guldborgsund Kommunes p-vagt i foråret og sommeren, venter stadig på afgørelsen af deres sager. Problemer med at få to it-systemer til at arbejde sammen forsinker kommunens sagsbehandling af klagerne.
Trods gode intentioner om at være gennem bunkerne nu, ligger der stadig en stak på cirka 10 klager, der er mere end et halvt år gamle.
For to uger siden var bunken af de meget gamle sager på 50, så det går den rigtige vej, konstaterer Jørn Kamper Nielsen, der administrerer parkeringsvagten i Guldborgsund Kommunes Vej og Projekt-afdeling.
- Alle ressourcer er sat ind på at få bund i bunken. 95 procent af klagere tager det pænt, afventer og ser den lange behandlingstid som en kredit, kommunen giver. Og så er der nogen, der ringer og skælder ud, siger Jørn Kamper Nielsen, som godt forstår utålmodigheden.
Han lover, at it-problemerne nu er løst, så nye klager over nye parkeringsbøder, bliver sagsbehandlet på cirka en uge.