Kun ringe interesse for at få assistance til nethandel.
Kun fire virksomheder på Lolland-Falster har sagt ja til et gratis tilbud om at blive mere synlige på nettet og få større chancer for at øge omsætningen ad den vej.
Det er facit nu, efter at Business LF og pris- og forbrugertjenesten Pricerunner.dk først på sommeren lancerede tilbuddet, der med Pricerunner.dk som den udførende part skulle være med til at skabe nye muligheder på et voksende marked for lokale butikker og firmaer.
- Vi er glade for de fire, der meldte sig. Selvfølgelig. Men det er altså noget overraskende - og desværre også skuffende - så få, der åbenbart er opmærksomme på mulighederne, siger direktør Martin Andersen, Pricerunner.dk.
Han understreger, at man ikke giver op af den grund.
- Måske et lille kærligt spark kan hjælpe til at få flere ud af busken. Vi er i hvert fald stadig klar til at få flere i gang. Tilbuddet gælder stadig, tilføjer han.
- Der er en hastig ændring i indkøbsvanerne i fuld gang. Det er selvfølgelig ikke alle butikker og virksomheder, der kan få glæde af at være synlige og tilgængelige med nethandel. Men helt overordnet må man ændre syn på, hvad der er ens “lokalområde” handelsmæssigt.
I øjeblikket får vi for eksempel hos Pricerunner.dk lige så mange EU-butikker med som danske. Handel er ikke længere bundet til stedet og adressen, siger Martin Andersen.