En målrettet markedsføringskampagne skal lokke tyske turister til ferieområderne på Lolland-Falster.
Målrettet kampagne mod det tyske marked skal skaffe flere turister til Marielyst efter den vejrmæssige katastrofale sommer i år.
De mange oversvømmelser i år har betydet, at turisterne fravælger området som næste års feriemål. Erfaringen siger, at en dårlig sommer smitter af på de to kommende sæsoner.
Det fik for en måneds tid siden det store udlejningsbureau Novasol til at reagere og tage initiativ til møder med blandt andre Scandlines, Business LF, Guldborgsund Kommune og turistorganisationerne med henblik på en hurtig redningsplan - en hurtig og direkte markedsføring på det tyske marked.
Den markedsføring bliver nu sat i værk af Business LF med et budget 625.000 kroner - penge de involverede parter, blandt andre Novasol og Scandlines, har skudt i projektet.
Novasol og Scandlines vil i forbindelse med markedsføringen komme med ekstra gode tilbud.
Markedsføringen løber i januar og februar og skulle gerne skaffe godt 1.000 nye bookninger af sommerhuse. Det vil med runde tal sige 4.500 turister ekstra i syv dage.
- Markedsføringen bliver koncentreret på det tyske marked, og det bliver direkte markedsføring målrettet folk, som tidligere har vist interesse for Lolland-Falster og andre, som tidligere har været gæster i Marielyst, siger konstitueret direktør i Business LF, Mikkel Wesselhoff.