Annonce
Erhverv

Matas kan vride store fordele ud af sin kundeklub

Club Matas kan være en kæmpe gevinst for Matas, hvis selskabet udnytter de fordele, der hører med kundeklubben, mener ekspert. Foto: Free/Matas

Matas kan få masser af fordele ud af sin kundeklub, hvis potentialet bliver udnyttet, siger ekspert.

Matas kan få kæmpe fordele ud af at have en kundeklub med 1,7 millioner medlemmer, hvis selskabet forstår at udnytte potentialet.

Det siger Nikolaj Nørgaard, der er direktør i Kaplan, som rådgiver om kundeloyalitet.

I forbindelse med fremlæggelsen af Matas' regnskab for tredje kvartal onsdag udtalte selskabets direktør, Terje List, til Ritzau Finans, at 80 procent af alle danske kvinder mellem 18 og 65 år er medlem af Club Matas.

- Det er helt klart en stor kundeklub i Danmark. Jeg vil tro, at den rangerer blandt de største.

- Det er en kæmpestor fordel for Matas og har høj værdi for selskabet, siger Nikolaj Nørgaard.

Han peger blandt andet på fordelen ved at kunne spore salget og have kontakt til kunderne.

- I retailbranchen kan man normalt se sit salg ud fra kvitteringer og et lager, men på den her måde lægger man et helt andet perspektiv på salget, fordi man kan se på, hvem der køber hvad.

Han understreger dog, at de 1,7 millioner kan være pustet en smule op, da man ikke ved, hvor mange af kunderne der er aktive.

- Imerco har for eksempel en kæmpe kundeklub, men udsender sådan set bare deres tilbudsaviser på mail. Det er der ikke meget loyalitet i, siger han.

I stedet skal kundeklubben ifølge Nikolaj Nørgaard bruges til at tilføre relationen mellem kunden og virksomheden noget værdi.

- For Matas kunne det for eksempel være viden om kosmetik eller anbefalinger af produkter baseret på købsadfærden for at gøre det nemmere for modtageren.

- Det ville føles mere relevant, end hvis man for eksempel bare fik hårfjerningsprodukter, selv om man aldrig har købt sådanne produkter eller ikke har en demografisk profil til de produkter, siger han.

  • Matas Nørreport
    Club Matas kan være en kæmpe gevinst for Matas, hvis selskabet udnytter de fordele, der hører med kundeklubben, mener ekspert. Foto: Free/Matas
Annonce
Lolland-Falster

Danmarks største forhandler overtager to lokale forretninger

Erhverv

Virksomhed på vej til Nakskov: Forventer at ansætte 80-90 medarbejdere

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Lokale projekter får millioner fra fond: - Vi er meget glade og beærede

Vejret

Nu er sommeren her: Så varmt bliver det på LF

Lokal nyt

Glad formand: - Det er noget, jeg virkelig har kæmpet for i mange år

Indland

Danmark skal gøre kræftkampen kunstigt intelligent

Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

Sport

Nye tørre tæsk til chanceløse Nykøbing FC

112

Bagagen lugtede mistænkeligt - og det var der en grund til

Guldborgsund

Nyt samarbejde? Kan ikke sige så meget konkret endnu

Lokal nyt

Ny aftale sikrer over to milliarder kroner mere til sundhed

112

Brand i Næstved sender ikke længere røg ind over beboelsesområde

Guldborgsund

Frank fra Kastaniegaarden til topmøde

Lolland

Kommunalt forslag betyder store udgifter for husejere

Guldborgsund

Simon Hansen ser tabte forældre

Guldborgsund

Holger Schou er pissehamrende stolt

Annonce
Annonce
Nordfalster

- Jeg bliver så harm over, at det bliver ødelagt for dem, der gør noget for andre

Maribo

Karen Margrethe druknede i vandmasserne

Lolland

Jørgen har været med hver gang siden 1974: - Det er svært at stoppe

Sport

Efter tre nederlag i træk: - Vi tager til Roskilde for at få noget med hjem

Guldborgsund

Brobyggeri når milepæl - og det kan bilisterne glæde sig over

Lolland

Skybrud kan ramme folkemøde: Vi har beredskabet klar

Lolland

Dansk tv-kendis: Sydhavsøerne har det hele