Tilbuddet om at købe 200 Netto-butikker i Storbritannien var så godt, at Dansk Supermarked ikke kunne sige nej. Nu satser kæden på Tyskland, Polen og Sverige.
Tilbuddet fra den britiske Asda-kæde var så godt, at ledelsen i Dansk Supermarked ikke kunne sige nej til at sælge sine britiske Netto-butikker.
Det oplyser Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Erling Jensen, til Ritzau.
- Netto har været drevet profitabelt i Storbritannien, men vi fik så godt et tilbud, at det fik os til at ændre vores strategi og sælge. I stedet vil vi nu styrke vores positioner på de andre udenlandske markeder, siger Erling Jensen.
Konkret betyder det, at Netto vil forsøge at komme op på en markedsandel i detailhandlen på 5-6 procent i Sverige, Polen og Tyskland. I disse lande har Netto-kæden i dag tilsammen omkring 600 butikker.
I Danmark driver Netto lidt over 400 butikker.
I Storbritannien havde Nettos knap 200 butikker en markedsandel på kun omkring en procent.
Dansk Supermarked driver også Bilka og Føtex butikkerne og har tilsammen 25.000 ansatte.
/ritzau/