Annonce
Erhverv

Nordea får øretæver i frisk loyalitetsmåling

Nordeas øverste chef, Casper von Koskull, måtte forsøge at forsvare bankens ageren, da Panama-papirerne afslørede hvilke banker, der sendte penge i skattely. Foto: Free/Nordea

En ny måling viser, at Nordea oven på de sidste måneders mange historier, falder tungt i tilfredshedsmåling.

Det har ikke været gratis for Nordea, at den seneste tid har budt på problemer med lange ventetider, internationalt skattefusk i verdensklasse og dårlig service.

Ifølge en undersøgelse foretaget af Loyalty Group blandt 4400 danskere er bankens privatkunder de mindst loyale i hele branchen. Det skriver Børsen.

I Loyalty Groups måling er Nordea styrtdykket, når det kommer til kundernes loyalitet, og den ligger nu markant under Danske Banks kunder.

Faldet er samtidig dybere, end det Danske Bank tog i 2012, da kampagnen New Standards gjorde banken til hele Danmarks prygelknabe.

- Det er jeg ked af at læse og tager det meget alvorligt. Det er ikke nogen overraskelse, at Panama-papirerne har påvirket kundernes holdning negativt.

- Samtidig er it-nedbrud og perioder med for lange ventetider på vores telefonbank med til at påvirke det samlede billede, siger Torben Laustsen, direktør i Nordea, til Børsen.

Nordea har da også haft et rædderligt efterår, hvor ikke mindst bankens mange optrædener i de såkaldte Panama-papirer, der afslørede skattely i Panama, kostede dyrt på imaget.

Den pan-skandinaviske bank måtte efter lang tids dansen om den varme grød erkende, at interne procedurer ikke var gode nok, og at man havde hjulpet penge i skattely.

Illoyale kunder er et problem for en bank, da det kan koste både på antallet af kunder og muligheden for at tiltrække nye.

Sådan lyder John Norden, partner i bankportalen Mybanker

- Det er super alvorligt. Konsekvensen er, at det vil kunne mærkes både på bundlinjen og toplinjen, fordi kunderne vil søge væk.

- Banken risikerer altså ikke kun at miste eksisterende kunder, men også at disse kunder i tillæg skræmmer potentielle nye kunder væk, siger han til Børsen.

Ifølge Børsen scorer Arbejdernes Landsbank højest, når det kommer til kundeloyalitet, mens også Nykredit har knas med at vinde kundernes gunst.

  • Casper von Koskull Nordea
    Nordeas øverste chef, Casper von Koskull, måtte forsøge at forsvare bankens ageren, da Panama-papirerne afslørede hvilke banker, der sendte penge i skattely. Foto: Free/Nordea
Annonce
Lolland-Falster

Danmarks største forhandler overtager to lokale forretninger

Erhverv

Virksomhed på vej til Nakskov: Forventer at ansætte 80-90 medarbejdere

Annonce
Annonce
112

Travl nat for brandvæsnet: Flere påsatte brande

112

Han smadrede værelse 211 - nu skal han i fængsel

Lokal nyt

Glæder sig over flere penge til vanskeligt stillede kommuner

Udland

Brandmand mister livet i redningsaktion under sydtyske oversvømmelser

Guldborgsund

Får kæmpebeløb til særlig have: - Jeg troede dårligt mine egne øjne

Madens Folkemøde

Kendt forfatter på lollandsk mad-mission

Lolland

3.900 besøgte Whitsun: Nu er regnskabet gjort op

Lokal nyt

Glad formand: - Det er noget, jeg virkelig har kæmpet for i mange år

Indland

Færre strande får blåt flag - ny ordning vinder indpas

Madens Folkemøde

Ø-formand ”scoutede” på folkemøde

Indland

Danmark skal gøre kræftkampen kunstigt intelligent

Lokal nyt

Ny aftale sikrer over to milliarder kroner mere til sundhed

Guldborgsund

Usikkerhed om omdiskuteret præstegård: Køber er sprunget fra

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

112

Brand i Næstved sender ikke længere røg ind over beboelsesområde

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Lokale projekter får millioner fra fond: - Vi er meget glade og beærede

112

Bagagen lugtede mistænkeligt - og det var der en grund til

Guldborgsund

Frank fra Kastaniegaarden til topmøde

Guldborgsund

Nyt samarbejde? Kan ikke sige så meget konkret endnu

Vejret

Nu er sommeren her: Så varmt bliver det på LF

Maribo

Karen Margrethe druknede i vandmasserne

Sport

Efter tre nederlag i træk: - Vi tager til Roskilde for at få noget med hjem