Annonceringen på nettet vokser betragteligt, og annoncerne bliver stadig mere kreative - og påtrængende, skriver business.dk.
Det bliver stadig mere populært at annoncere på Internet. Annonceomsætningen i tredje kvartal satte igen ny rekord i Danmark, og i Sverige vil Internet næste år vinde kampen om reklamepengene, skriver business.dk.
De såkaldte bannerannoncer rundt omkring på netstederne indbragte i tredje kvartal 185 millioner kroner, og det er 69 procent mere end for et år siden, viser en opgørelse fra Foreningen af Danske Internet-Medier (FDIM).
FDIMs formand, Christian Peytz, hæfter sig ved, at væksten i annonceringen nu nærmer sig den fra 2002, hvor markedet var helt i bund og begyndte at røre på sig igen.
I Sverige vil syv af ti virksomheder, som øger annoncebudgetterne, satse på Internet. Det viser en undersøgelse blandt medlemmer af Sveriges Annonsörer, som Zapera har lavet.
Især aviserne vil kunne mærke, at annoncerne flytter væk, skriver nyhedstjenesten E24.