Lavprisselskabet Norwegian havde flere passagerer og flere forsinkelser i august i år.
Norwegian havde knap 3,3 millioner passagerer i august. Det er en stigning på 14 procent i forhold til samme periode sidste år, oplyser selskabet.
- Vi er rigtig tilfredse med, at stadig flere passagerer vælger Norwegian, når de skal ud og rejse, og at vores trofaste rejsende fortsætter med at vælge os, siger koncernchef Bjørn Kjos, Norwegian.
- Vi oplever stabil, god efterspørgsel i etablerede markeder i Skandinavien, mens den største vækst kommer på langdistanceruterne og i Spanien, tilføjer han i en pressemeddelelse.
Det kommer også til udtryk i trafiktallene for det oprindeligt norske selskab, at de lange ruter fylder stadigt mere for Norwegian.
Den gennemsnitlige afstand, som passagererne tilbagelagde i Norwegians fly, steg ni procent i forhold til august sidste år.
Flyene var desuden en tand mere fyldte. Belægningen var på 91 procent - en stigning på 1,4 procentpoint.
De mange passagerer måtte dog lidt oftere vente på at komme afsted.
Punktligheden faldt med 0,8 procentpoint, hvilket betyder, at 76,8 procent af flyene kom afsted til tiden.
Norwegian har godt 500 ruter til mere end 150 destinationer i Europa, Nordafrika, Mellemøsten, Thailand, Caribien og USA.
Selskabet har udvidet markant de senere år. Det blev grundlagt i 1993 med norske indenrigsflyvninger, men begyndte op gennem 00'erne også at flyve rundt i Europa.