Annonce
Erhverv

Twitter og Snapchat nyder godt af reklamemarked i vækst

De to techselskaber melder begge om solid vækst i andet kvartal, i takt med at flere lande genåbner.

Twitters aktiekurs er torsdag steget med helt op til ni procent, efter at selskabet har annonceret en højere indtjening end forventet i andet kvartal.

Det skriver mediet CNBC.

Selskabet melder således om en profit på 65,6 millioner dollar i kvartalet. Det svarer til knap 415 millioner kroner og er en markant forbedring i forhold til samme kvartal sidste år, hvor Twitter meldte om et tab på 8,7 milliarder kroner.

Samlet er Twitters omsætning steget med 74 procent i forhold til sidste år til 1,19 milliarder dollar eller godt 7,5 milliarder kroner.

Det er ifølge CNBC godt 670 millioner kroner højere end analytikernes forventninger.

Det forbedrede resultat skyldes ifølge Twitter selskabets arbejde med at forbedre effektiviteten af dets reklamer, der traditionelt har haltet langt efter konkurrenter som Facebooks.

De forbedringer sammenlagt med øget efterspørgsel på reklamer, i takt med at mange lande så småt er i gang med at genåbne efter pandemien, har hjulpet med at sætte skub i omsætningen.

- Samtidig med at vi går ind i anden halvdel af 2021, sælger vi mere, lærer hurtigere og hyrer fantastiske talenter, siger direktør Jack Dorsey i en udtalelse ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Twitter melder samtidig om cirka 206 millioner brugere i andet kvartal. Det er ifølge Reuters på linje med forventningerne.

Selskabet regner desuden med, at omsætningen fortsætter med at stige i tredje kvartal.

Twitter gennemgik sidste år et af de sværeste år i firmaets historie. Det skyldtes især, at mange annoncører trak deres reklamekroner, da pandemien var på sit højeste.

Torsdag er den sociale medievirksomhed Snap, der står bag appen Snapchat, også kommet med regnskab for andet kvartal.

Det viser ifølge Reuters en omsætning, der er steget med 116 procent i forhold til samme tidspunkt sidste år til 982 millioner dollar svarende til 6,2 milliarder kroner.

Samtidig er selskabets samlede tab faldet med 53 procent til 152 millioner dollar fra 326 millioner dollar for et år siden.

Ygal Arounian, som er analytiker ved Wedbush Securities, siger ifølge Reuters, at både Twitter og Snap i øjeblikket nyder godt af et stærkt marked for reklamer.

- Det bliver tydeligt med Twitter og Snaps resultater, at markedet for digitale reklamer buldrer derud af i øjeblikket. Og genåbninger kommer til at styrke annoncørernes budgetter yderligere, siger han ifølge Reuters.

Link til citeret artikel
Annonce
Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Annonce
Annonce
Dølle

Claus må "skjule sin identitet": - Jeg blev ked af det, da jeg hørte det

Sport

Så skete det endelig - Nykøbing FC tog en kæmpe skalp

Sport

Claus Jensen rørt efter sejr: - Spillerne fortjener det så meget

Dølle

Musikken sætter gang i festen: - Vi kommer fra Døllefjelde-Musse ...

112

21-årigs sindssyge kørsel: Vaskeægte vanvid

Dølle

Nu er den væk: Hvad betyder det for Dølle?

Dølle

Mette sælger dem, men hvem i alverden køber dem i maj?

Dølle

Den nye Dølle-pølse: Hvad siger markedsgæsterne?

Guldborgsund

Mark O. Madsen overrasker: Går ind i politik

Lokal nyt

Regionsråds-politiker bryder med sit parti

112

Brandvæsnet blev tilkaldt, men vendte hurtigt om

Indland

Rusland advarer Danmark: Det vil blive gengældt

112

Niels-Christian blev jagtet gennem mark: Så brød helvede løs

Sport

Reddet fra konkurs - klar til kamp mod Nykøbing

Indland

Messerschmidt måtte aflyse 1. maj-møde på grund af sikkerhed

Annonce
Annonce
Dølle

Tilfreds Dølle-formand: Det overrasker mig

Dølle

Unge Dølle-veteraner: Der er nok mange, der pjækker fredag

Indland

86.000 danskere er afhængige

112

Fik slag i hovedet på marken

Dølle

- De kalder mig da Tine Tiskone

112

Hurtigt personale fik slukket brand

Guldborgsund

René fordobler overskuddet