Annonce
Femern

Gang i byggeriet på tysk side

Tunnelportalen og vejene derfra skal ligge på den østlige side af den nuværende Scandlines-terminal ved Puttgarden. Foto: Claus Hansen

Byggeriet af Femern Bælt-tunnelen er så småt begyndt på den tyske side.

FEMERN Mens der lokalt i Rødbyhavnområdet bliver bygget i stor stil på den kommende Femern Bælt-tunnel, er arbejdet så småt gået i gang på den tyske side af den kommende forbindelse.

Allerede i foråret 2020 påbegyndte Fehmarn Belt Contractors, FBC, anlæg af arbejdshavnen ved Rødbyhavn.

Ved det officielle første spadestik på Femern-tunnelbyggeriet 1. januar i år kunne byggeriet også gå i gang på tysk side. FBC vil i løbet af 2021 kunne påbegynde anlæg af arbejdshavn ved Puttgarden og gravning af tunnelrenden til tunnelelementerne under havbunden i Femern Bælt.

Inden man kan nå dertil, arbejder man dog i øjeblikket på at klargøre området øst for Puttgarden til både havnebyggeriet, men også den kommende tunnelportal. Udover arbejdet på selve tunnelen har man, ligesom i Danmark, også arbejdet på tysk side med at opgradere togforbindelserne for at gøre klar til den faste forbindelse.

Området øst for Puttgarden, hvor der skal bygges veje fra den kommende tunnelportal, er blevet markeret op. Foto: Claus Hansen
Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
  • Tunnelportalen og vejene derfra skal ligge på den østlige side af den nuværende Scandlines-terminal ved Puttgarden. Foto: Claus Hansen
  • Området øst for Puttgarden, hvor der skal bygges veje fra den kommende tunnelportal, er blevet markeret op. Foto: Claus Hansen
  • Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
  • Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
  • Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
  • Mens der på dansk side bliver bygget i stor stil på den kommende Femern-forbindelse, er arbejdet kun lige gået i gang på tysk side. Foto: Claus Hansen
Annonce
Femern

Medie: 41-årig dræbt i ulykke på Femern-byggeplads

Annonce
Annonce
112

21-årigs sindssyge kørsel: Vaskeægte vanvid

Dølle

Mette sælger dem, men hvem i alverden køber dem i maj?

Dølle

Den nye Dølle-pølse: Hvad siger markedsgæsterne?

112

Brandvæsnet blev tilkaldt, men vendte hurtigt om

112

Niels Christian blev jagtet gennem mark: Så brød helvede løs

Guldborgsund

Mark O. Madsen overrasker: Går ind i politik

Dølle

Tilfreds Dølle-formand: Det overrasker mig

Dølle

Unge Dølle-veteraner: Der er nok mange, der pjækker fredag

Indland

Rusland advarer Danmark: Det vil blive gengældt

Sport

Reddet fra konkurs - klar til kamp mod Nykøbing

112

Fik slag i hovedet på marken

112

Hurtigt personale fik slukket brand

Dølle

- De kalder mig da Tine Tiskone

Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Indland

Messerschmidt måtte aflyse 1. maj-møde på grund af sikkerhed

Annonce
Annonce
Dølle

Tumult til vild Dølle-koncert

Indland

86.000 danskere er afhængige

Sport

NFH-semifinalemodstander fundet

Indland

Ung kvinde løsladt i mørklagt terrorsag

Lolland

Milliondyrt vartegn: Nu er vinderne fundet

Lolland

50.000 træer og buske plantes: Ny skov indvies

Guldborgsund

Helt vildt: Lokal forestilling nomineret til landets største teaterpris