Flere tusinde danskere må se langt efter deres lønindbetaling tirsdag.
Det skyldes blandt andet et kommunikationsbrist fra it-gigantens NemKonto-system til kommunerne, der har Nordea som bank.
Computerworld skriver, at mindst 125.000 danskere må vente til onsdag med at få deres løn og overførselsindkomster udbetalt.
Fejlen har blandt andet ramt København og Aarhus Kommunerne, der er kunder hos Nordea.
KMD's pressechef, Christoffer Hellmann, oplyser til Computerworld, at man lige nu er i gang med at undersøge, hvordan fejlen er opstået.
Og pressechefen peger på, at kunder i andre banker også kan være ramt, da de kan bo i en kommune, der bruger Nordea som finansinstitut.
- Når kommunen bruger Nordea, og borgeren eksempelvis bruger Danske Bank, så kan det altså også ramme kunder i Danske Bank. På den måde kan kunder i alle banker i princippet være berørte, forklarer Christoffer Hellmann.
KMD siger, at man har lappet problemet, og at de 125.000 danskere uden løn eller overførselsindkomst vil få pengene udbetalt onsdag.
Pressechef i Nordea Stephan Ghisler-Solvang siger, at der lige nu er et stort pres på både telefonlinjerne og i filialer hos Nordea.
- For os handler det om at hjælpe kunder, der er ramt. Vi forsøger at finde løsninger med de berørte, siger han til Ritzau.
/ritzau/