Vi slår i denne uge et slag for Lyserød Lørdag og kampen mod brystkræft.
Lyserød Lørdag er en aktivitet, hvor frivillige, forretninger, foreninger mm. igennem forskellige lyserøde aktiviteter og events sætter forkus på og indsamler penge til kampen mod brystkræft. Ugeavisen går i år med i front, og vi er i denne udgave klar med specielle lyserøde sider, hvor vi sætter fokus på mærkedagen og mærkesagen sammen med vores annoncører.
Vi har banket annonceprisen i bund, og derudover har de deltagende annoncører bidraget med ekstra 200 kr.
- Næsten alle familier får på et tidspunkt cancer alt for tæt inde på livet. Når jeg tænker brystkræft, tænker jeg kvinde - familiens omdrejningspunkt, og børns mor. så det er en umådelig vigtig sag at kæmpe for. Jeg håber Lyserød Lørdag bliver indbringende, og jer ser frem til, at Ugeavisen med annoncører kan viderebringe det indsamlede beløb, lyder det fra Ugeavisens salgsleder, Lars Henriksen.
Lidt historie
Lyserød Lørdag blev afholdt første gang i 2008, hvor 16 kampagneledere og et storcenter havde arrangeret lyserøde aktiviteter rundt om i landet. Det blev til et flot overskud på knap 150.000 kr. Allerede i 2009 blev disse tal over tredoblet, hvor knap 70 kampagneledere og fem storcentre lavede aktiviteter i 47 byer.
Overskuddet lå på næsten 500.000 kr., som gik til Kræftens Bekæmpelses arbejde med brystkræft. I 2010 fortsatte udviklingen og der blev afholdt Lyserød Lørdag i 95 byer med 100 kampagneledere og 13 storcentre samt en masse butikker, foreninger m.fl. Overskuddet kom op på 1,6 mio. kr.
Hvad mon det bliver i år..?