DSB ville sælge klippekort til togpassagerer via sms. Men det var forkert, fordi kunderne ikke havde accepteret den slags tilbud. DSB beklager.
Det var forkert, da DSB en dag i juli sendte sms-er til et større antal kunder i et forsøg på at sælge klippekort.
Nu beklager DSB, at sms-beskederne blev sendt til personer, som ikke nødvendigvis havde accepteret at få den slags tilbud.
- På et enkelt punkt levede udsendelsen af vores sms-er desværre ikke helt på til kravene, nemlig muligheden for at kunne framelde sig ordningen. Det beklager DSB, siger underdirektør og chefjurist Peder Nedergaard.
Han tilføjer, at det heldigvis kun drejer sig om sms-er udsendt på én bestemt dag - nemlig 2. juli - og der har kun været ganske få kunder, der har reageret negativt.
- Vi er alligevel rigtig ærgerlige over forløbet, og derfor samarbejder DSB som en seriøs virksomhed naturligvis også med Forbrugerombudsmanden om sagen. Vi har også forlængst taget alle nødvendige skridt for at undgå tilsvarende sager i fremtiden, siger Peder Nedergaard.
/ritzau/