Lolland Kommune har planer om, at køre flere afgange på de store busruter, men nedlægge de mindre og erstatte med andre transportformer.
35.000 flere passagerer i den kollektive trafik og to millioner sparede kroner ned i kassen. Det kunne være overskriften på den store omlægning af den kollektive trafik, Lolland Kommune planlægger fra august 2012. Arbejdet er så langt, at byrådet formentlig til januar kan tage stilling. - Der vil dog være enkelte uafklarede forhold siger formanden for klima-, miljø- og teknikudvalget, Gert Mortensen. Nøglen til flere passagerer er efter hans opfattelse timedrift, og det er netop det, der planlægges - på enkelte helt store ruter endda halvtimesdrift om dagen. Herudover indføres en fleks-ordning, hvor alle for en fornuftig pris skal kunne bestille en taxa og blive kørt fra dør til dør. Prisen for Timedrift og flekstrafik bliver mindre offentlig transport på det nordvestlige Lolland samt Femø og Fejø. Men der skal især findes penge ved at rationalisere kommunens øvrige kørsel. Inklusive færgedriften koster kollektiv trafik kommunen 78 millioner årligt |