11.000 studerende kontaktede i november DSB om selskabets nye rabatkort. Kundeambassadør vil undersøge sagen.
Det skortede ikke på superlativerne, da DSB i sommer præsenterede nye rabatkort til de studerende.
Men fødslen har ikke været uden komplikationer, og fem måneder efter lanceringen bimler telefonerne i DSB's kundeservice fortsat med henvendelser fra forvirrede unge.
DSB oplyser, at man i november fik henvendelser fra 11.000 studerende vedrørende enten Hypercard, som er til studerende på ungdomsuddannelser, eller Uddannelseskortet, der bruges af universitetsstuderende.
Det får nu DSB's nyudnævnte kundeambassadør, Helle Fuhrmann, til at se nærmere på sagen.
- Kundeambassadøren har fundet anledning til at iværksætte en undersøgelse af alle forhold i forbindelse med udstedelse af disse korttyper, skriver hun i et brev til DSB's salgsdirektør, Anne-Lise Bach Sørensen.
Undersøgelsen skal klarlægge baggrunden for de mange henvendelser, processen omkring udstedelsen af kortene samt vejledningen af de studerende, når de køber kortene.
Også DSB's samarbejdspartnere i kortsystemerne vil blive omfattet af undersøgelsen, varsler Helle Fuhrmann.
- Formålet er at undersøge, om der er grundlag for at anbefale ændringer i nogle af disse elementer for at opnå færre henvendelser, og at kunderne oplever en bedre betjening, skriver kundeambassadøren.
Salgsdirektør Anne-Lise Bach Sørensen tager positivt imod undersøgelsen og håber på en forbedring af de nye kort.
- Forhåbentlig vil kundeambassadørens undersøgelse kunne rette op på nogle af de problemer, som de studerende oplever, når de skal købe et kort eller lave ændringer til et eksisterende kort, siger hun i en pressemeddelelse.
Helle Fuhrmann har anmodet om et møde om sagen med Anne-Lise Bach Sørensen torsdag den 8. december.
/ritzau/