Annonce
Indland

Jensens Bøfhus bliver misbrugt i abonnementsfælde

Jensens Bøfhus' har selv kontaktet Forbrugerombudsmanden, fordi restaurantkæden er blevet kontaktet af en masse danskere, der har modtaget en falsk mail. (arkiv) Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Forbrugerombudsmanden advarer mod, at Jensens Bøfhus' navn bruges til at lokke kunder i en abonnementsfælde.

En frokostbøf på Jensens Bøfhus for to personer til ti kroner. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Og det er det også.

Forbrugerombudsmanden advarer mod, at Jensens Bøfhus' navn, logo og billeder bliver misbrugt til at lokke forbrugere i en abonnementsfælde på internettet.

En forbruger har klaget til Forbrugerombudsmanden, fordi hun fulgte et link fra en mail, hvor Jensens Bøfhus' logo og billeder fremgik.

Med meget lille skrift fremgik det, at hun ved at takke ja til tilbuddet blev bundet af et abonnement. Samtidig var det kun en konkurrence, hun deltog i, om at vinde frokostbøffen til ti kroner.

Jensens Bøfhus' har også selv kontaktet ombudsmanden, fordi restaurantkæden er blevet kontaktet af en masse danskere, der har modtaget mailen.

Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard Nielsen kalder den type mails for et typisk eksempel på en abonnementsfælde.

- Forbrugerne lokkes til at give deres betalingsoplysninger, hvorefter bagmændene hæver knap 600 kroner om måneden på deres konto. Det kan løbe op i store beløb, hvis ikke forbrugerne opdager det lige med det samme, siger hun i en pressemeddelelse.

Bagmændene bag abonnementsfælderne bruger ofte kendte brands til at lokke forbrugerne i fælden, forklarer hun.

- Mailen eller hjemmesiden kan se rigtig ud, fordi der er brugt det rigtige logo og navn, men vi er desværre nødt til at være meget kritiske og læse det med småt. Særligt hvis vi skal give vores betalingsoplysninger, siger Christina Toftegaard Nielsen.

Derudover opfordrer Forbrugerombudsmanden til, at forbrugere straks skal kontakte deres banker, hvis de uberettiget har fået trukket penge.

  • Jensens Bøfhus lukker restauranter for at vende nedgangen Jensens Bøfhus lukker restauranter for at vende nedgangen
    Jensens Bøfhus' har selv kontaktet Forbrugerombudsmanden, fordi restaurantkæden er blevet kontaktet af en masse danskere, der har modtaget en falsk mail. (arkiv) Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Annonce
Indland

Færre strande får blåt flag - ny ordning vinder indpas

Indland

Danmark skal gøre kræftkampen kunstigt intelligent

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Får kæmpebeløb til særlig have: - Jeg troede dårligt mine egne øjne

Lolland

3.900 besøgte Whitsun: Nu er regnskabet gjort op

Lokal nyt

Glæder sig over flere penge til vanskeligt stillede kommuner

Indland

Færre strande får blåt flag - ny ordning vinder indpas

Guldborgsund

Usikkerhed om omdiskuteret præstegård: Køber er sprunget fra

Madens Folkemøde

Kendt forfatter på lollandsk mad-mission

Guldborgsund

Lokale projekter får millioner fra fond: - Vi er meget glade og beærede

Lokal nyt

Glad formand: - Det er noget, jeg virkelig har kæmpet for i mange år

Madens Folkemøde

Ø-formand ”scoutede” på folkemøde

Indland

Danmark skal gøre kræftkampen kunstigt intelligent

Lokal nyt

Ny aftale sikrer over to milliarder kroner mere til sundhed

112

Brand i Næstved sender ikke længere røg ind over beboelsesområde

Vejret

Nu er sommeren her: Så varmt bliver det på LF

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

Guldborgsund

Frank fra Kastaniegaarden til topmøde

Annonce
Annonce
Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

112

Bagagen lugtede mistænkeligt - og det var der en grund til

Guldborgsund

Simon Hansen ser tabte forældre

Guldborgsund

Nyt samarbejde? Kan ikke sige så meget konkret endnu

Sport

Nye tørre tæsk til chanceløse Nykøbing FC

Maribo

Karen Margrethe druknede i vandmasserne

Sport

Efter tre nederlag i træk: - Vi tager til Roskilde for at få noget med hjem