Flere læsere klager over taxaer, som slet ikke kommer efter Taxa Lollands overtagelse af taxakørslen i Maribo.
Efter Folketidendes omtale af Taxa Lollands overtagelse af taxakørslen i Maribo, har flere læsere klaget til avisen.
På Folketidende.dk fortælles om taxaer, som slet ikke kommer. Og om taxaer, som ifølge bestillingskontoret er “lige om hjørnet” i flere timer.
En af klagerne, som har henvendt sig til avisen, er Eva Nielsen fra Drosselvej i Maribo. Hun reagerer direkte på formanden for Taxa Lolland, Bjarne Jensens forsikringer om, at man bliver kørt til nærmeste station, hvorfra man kan nå toget, hvis taxaen er forsinket.
Hendes datter var 30. juni hjemme på besøg. Eva har gulpladebil, og bruger derfor taxa, når gæster skal til og fra stationen.
- Vi plejer jo at bruge Henning, men han henviste til bestillingskontoret. Min datter og hendes kæreste ringede derfor til bestillingskontoret mere end en time før, de skulle til Maribo Banegård, fortæller Eva Nielsen.
Taxaen var bestilt til afhentning klokken 14.20, og toget gik klokken 14.40. I løbet af den sidste halve time op til afhentningen kom der to SMS’er om, at der nu var en taxa på vej.
- Da den ikke var kommet klokken 14.25 ringede min datter til bestillingskontoret, der oplyste, at den altså var på vej. Da den ikke var kommet klokken 14.30 begyndte de at gå den i møde ad Blæsenborg Alle, siger Eva.
De to unge blev samlet op langt oppe ad alléen, og de blev herefter kørt til stationen, hvor toget var kørt.
- Chaufføren sagde, at det var deres egen skyld. De skulle have bestilt transport dagen før for at være sikker på at komme til stationen i tide.
- Det er et kæmpe problem, at det ikke fungerer. Jeg aner ikke, hvad vi nu skal gøre. Jeg har sågar overvejet at købe en anden bil, siger Eva Nielsen.
- Jeg kan ikke bruge til noget, at man skal bestille en taxa tre timer før, man skal bruge den. Så er det jo ikke taxakørsel længere.