En tilfredshedsmåling på Nykøbing Sygehus viser, at patienterne i 12 ud af 38 punkter er utilfredse med sygehuset. Samtidig kalder Region Sjælland målingen for hele regionen en succes.
På 12 ud af 38 punkter var patienterne på sygehuset i Nykøbing mindre tilfredse sidste år end året før.
Det viser de nyeste tal fra “Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser”, som offentliggøres i dag.
På Nykøbing Sygehus kalder vicedirektør Lisbeth Lumby Rasmussen tilfredshedsmålingen for en mavepuster, og hun lover, at sygehuset i fremtiden skal tage patienterne mere seriøst, når de påpeger fejl i behandlingen eller servicen på sygehuset.
Vicedirektøren og den øvrige ledelse kræver nu, at samtlige afdelinger laver en handleplan for, hvad de gør ved de kritikpunkter, der vedrører dem. Og den øverste ledelse vil følge op på planerne hver måned.
Mens det lokale sygehus ikke er stolt af patienternes tilfredshed, kalder Region Sjælland målingen for hele regionen for en succes og konkluderer, at ni ud af 10 patienter er tilfredse.
- Det er en stor cadeau til regionens sundhedspersonale, der hver dag udfører et solidt stykke fagligt arbejde, mener regionsrådsformand Steen Bach Nielsen.
Dog er der på det regionale plan også konstateret plads til forbedring. Blandt andet når det handler om den skriftlige patientkommunikation og om at oplyse og informere om livsstilens betydning for helbredet.