Rabatidé med succes hos byens handlende.
Handl for 300 kroner i en butik og få et rabatmærke. Saml 10 rabatmærker og indløs hele baduljen til et gavekort på 150 kroner.
Sådan lyder konceptet bag den rabatordning, som Sakskøbing Handelsstandsforening for knap to måneder indførte i byen - og det virker som, om at både butikker og kunder nyder godt af ordningen.
En af de 13 butikker, der har taget rabatmærkerne til sig, er Bøger & Papir.
Her oplever Katrine Koch, at kunderne er glade for de rabatgivende mærker, ligesom boghandlen selv er det.
- Vi har haft en kunde, som kom forbi for at købe nogle bøger med et gavekort på 450 kroner, som kom fra et køb i optikeren, smiler hun.
Rabatmærkerne har til formål at få kunderne til at lægge deres penge i byens butikker, så det lokale handelsliv kan overleve på sigt.
Ordningen består af små klistermærker, som man klæber i paphæfter, og Jørgen Keis Hansen fra Tøjeksperten tror, det er enkeltheden i konceptet, der tiltaler kunderne.
- Den klassiske kommentar fra kunderne er “hvor er vi glade for, at det ikke er noget med kort og internet”, forklarer han.
Kunderne kan foreløbigt samle mærker indtil jul, men i løbet af efteråret vil handelsstandsforeningen finde ud af, om kampagnen er værd at satse på fremadrettet.