Nykøbing Falster Turistforening kan allerede mærke effekten af reklameindsatsen til den tyske festuge.
Reklameindsatsen ved den tyske festuge Warnemünder Woche i sidste uge, som Nykøbing Falster Turistforening sammen med Guldborgsund Kommune og andre lokalforeninger arrangerede, har vist sig at bære frugt.
En bus med repræsentanter fra foreningerne gav den som rullende turistkontor, der skulle gøre de tyske turister interesserede i at tage til Lolland-Falster, og ifølge næstformand i Nykøbing Falster Turistforening, Birgitt Bjerre, har indsatsen været en stor succes.
- Allerede ugen efter kan vi her på Sundbynord teltplads ved Middelaldercentret se, at de første turister er mødt op, og de fortæller, at de vil prøve sundruten, som de havde set nede til Warnemünder Woche. Så vi er jo begejstret for, at der er så stor og hurtig en effekt af vores anstrengelser nede til Warnemünder Woche, siger hun.
Ifølge Birgitt Bjerre var de tyske turister især interesserede for de fire nye Panorama cykelruter og Marielyst Strand.