Besætningen bestod af 11 tyrkiske søfolk, og heraf blev tre mænd i alderen fra 19 til 24 reddet. Ifølge de tre reddede besætningsmedlemmer var mindst tre af de syv savnede i deres kahytter, da skibet kæntrede. Skibet er bygget i Ringkøbing.
Håbet om at redde syv indespærrede søfolk fra et kæntret fragtskib i Femern Bælt sydøst for Rødbyhavn svandt mandag morgen yderligere. De savnede er seks mænd og en kvinde.
Det lykkedes ikke for søværnets dykkere at komme ind i det kæntrede fragtskib i Kadetrenden søndag aften. Og da en slæbebåd fra bjærgningsselskabet Svitzer nåede frem ved 03.30-tiden mandag, skønnede redningsfolkene, at det ikke var muligt at entre fragtskibet før efter daggry ved 07-tiden, oplyser Søværnets Operative Kommando (SOK).
Både danske og tyske dykkere deltog i redningsarbejdet ved skibet, som ligger cirka 10 sømil fra kysten. Skibet lå på bagbords side med overbygningen under vandet. En dykker forsøgte søndag aften at komme ind i overbygningen, men vejret var for hårdt til, at det kunne lade sig gøre.
Redningsmandskabet vil forsøge at dreje skibet rundt, så dykkerne bedre kan komme ind i skibet.
Besætningen bestod af 11 tyrkiske søfolk, og heraf blev tre mænd i alderen fra 19 til 24 reddet. Maskinmesteren omkom. Han var omkring 54 år, oplyser politiet i Nykøbing Falster mandag morgen.
Det 73 meter lange slovakisk-indregistrerede fragtskib, "Omer N", kæntrede af endnu ukendte årsager søndag eftermiddag. De tre unge blev reddet af et forbipasserende russisk skib, mens en helikopter bjærgede den døde maskinmester.
Ifølge de tre reddede besætningsmedlemmer var mindst tre af de syv savnede i deres kahytter, da skibet kæntrede.
Eksperter med særligt lytteudstyr er ved "Omer N". Når skibet er blevet drejet, vil de blive bragt over på det for at lytte efter livstegn fra de syv savnede.
Skibet er bygget i 1984 på Nordsøværftet i Ringkøbing og har ifølge oplysninger til Berlingske Tidende været på danske hænder i hvert fald frem til 2000.
/ritzau/