Elektronisk tidsregistrering hos Svane Rengøring sikrer, at kunden får den aftalte ydelse
Alerede før den seneste tids mange beretninger om svigt i hjemmeplejen i København har Svane Rengøring i Horslunde indført elektronisk tidsregistrering.
- Vi udstyret alle medarbejdere med en håndscanner, og ude hos den enkelte kunde har vi monteret en lille enhed, der sørger for, at registrere, hvornår medarbejderen ankommer og forlader kunden, forklarer Jan Wagner, direktør i Svane Rengøring.
Den elektroniske tidsregistrering bruges såvel hos kunder til rengøring som kunder, hvor der også udføres pleje og omsorg.
Hos større kunder som f.eks. Lalandias Badeland registreres medarbejderen i hvert enkelt rum. Det sikrer, at alle opgaver er udført.
Alle data sendes via mobiltelefonnettet til Svane Rengørings database. Skulle telefonnettet være ude af drift, kan scaneren gemme op til 2.000 registreringer der sendes, så snart telefonforbindelsen virker igen.
Hvis der ikke er registreret en scanning hos kunden senest et kvarter efter aftalt tid, får vi en alarm, så vi kan tjekke, om medarbejderen skulle have glemt at scanne sig ind, eller der er noget andet galt. Dermed sikrer man, at alle kunder bliver besøgt.
- Vores medarbejdere er glade for det nye tiltag, der dokumenterer, at de passer deres arbejde, siger Jan Wagner.
Vi har udelukkende uddannet personale er, som altid er iført uniform og udstyret med ID- kort, siger Anna Thyge, der er leder af Pleje og Omsorg.