Rækkevidden har aldrig været det mest imponerende i plug-in-hybriden VW PAssat GTE, men i den nye version er der længere rækkevidde med ren el-tilstand.
Engang var VW Passat GTE den bedste plug-in-hybrid på markedet. Masser af kræfter og mulighed for at køre på ren el samt en dynamisk undervogn gjorde den til en favorit, men efterhånden er konkurrencen blevet skærpet.
Derfor var det også på tide med en opfradering af Passat GTE plug-in-hybrid, som nu er mere elektrisk end nogensinde.
Den optimerede drivlinje med et større batteri har øget rækkevidden på strøm til 55 kilometer. Det betyder, at en større del af den daglige kørsel nu kan foretages emissionsfrit i en Passat GTE.
Den nye version af Passat GTE kombinerer en 156 hk 1,4 TSI turbobenzinmotor med en 85 kW elmotor, så man får fordelen ved benzinbilens rækkevidde og elbilens kørekomfort og kørsel med nul emission.
I den nye Passat har drivlinjen fået et større og mere effektivt batteri, hvilket har øget rækkevidden med cirka 28,5 procent, så Passat GTE nu kan køre op til 55 km på strøm målt efter WLTP-normen.
Fra 0 km/t kører den altid på strøm, men ved hastigheder på over 130 km/t eller når det dynamiske GTE-program er slået til, fungerer den kraftige elmotor som en booster til 1,4 TSI-turbobenzinmotoren og giver en samlet ydelse på 218 hk.
Den nye Passat GTE PLUS kan opleves ved udvalgte danske Volkswagen-forhandlere nu og koster fra 412.495 kroner som 4-dørs sedan og fra 422.495 kroner som Variant-stationcar. Inklusiv i prisen er Clever Unlimited med standardinstallation af en ladeboks.
Passat GTE PLUS har et højt udstyrsniveau og byder blandt andet. på Navigation Discover Media med 8" touchskærm, Travel Assist inklusiv Kø assistent og Emergency Assist, Bakkamera, sidespejle med el-klapfunktion, Light Assist og Mobiltelefonforberedelse Comfort med induktiv opladning.