Annonce
Motor

Ignis - både en SUV og minibil

Søren Edvardsen med den nye Suzuki Ignis, der fås til priser fra 139.990 kroner! Foto: Henrik Petersen

Suzuki Ignis er blevet opdateret ude og inde, ligesom den har fået et kraftigere hybridsystem som standardudstyr.

Man skal ikke tage fejl. Selvom den nye Suzuki Ignis er en ægte SUV med klassiske offroad-kvaliteter, så er Ignis også en ægte minibil.

Med sin kompakte størrelse er den som skabt til livet i byen, hvor Ignis slipper let gennem smalle gader og stræder. Den korte venderadius, den høje siddeposition og det gode udsyn gør Ignis nem at manøvrere.

- Ignis er fra bunden udviklet som en SUV. Den er lille og rå i sin udstråling. Unik i størrelse, design og funktion. Designet er gennemført og enkelt -- både ude og inde. Med korte udhæng, brede skærme og stor frihøjde, fortæller Søren Edvardsen, Edvardsen Biler i Nakskov, den lokale Suzuki-forhandler.

Ignis er den første SUV i miniklassen - og det er helt naturligt, at det lige netop er Suzuki, der tager dette skridt. for japanerne har nemlig gennem mere end 50 år bevist sin styrke og store erfaring indenfor SUV og crossovers.

- Trods sin kompakte størrelse får du med Ignis SUV værdier som høj siddeposition og behagelige ind- og udstigningsforhold. Flere af varianterne er udstyret med det længdejusterbare bagsæde, der giver imponerende plads til enten passagerer eller bagage. Og Ignis fås selvfølgelig også med firehjulstræk, som sammen med den store frihøjde giver en imponerende fremkommelighed, oplyser Søren Edvardsen.

Alle Ignis-modellerne kommer med Suzukis originale hybrid-teknik. En lille el-motor, et effektivt 12V lithium-batteri, der i 2020 modellen har fået meget større kapacitet, og et avanceret styresystem assisterer benzinmotoren under igangsætning og acceleration. Så du sparer på CO2-udledningen og de dyre dråber.

Ved blandet kørsel klarer Ignis hele 19,6 km/l (WLTP-norm). Og selv med firehjulstræk (AllGrip 4WD) ligger Ignis flot med 18,5 km/l.

Man kan få den nye Ignis i tre udstyrsvarianter: Club, Active og Adventure. Alle har 5 døre som standard og er forsynet med Suzukis 12V hybridteknik, og selv den billigste model er ret så veludstyret. Club modellen er 5-personers, mens Active og Adventure, grundet det smarte justerbare bagsæde med to separate stole, har plads til 4. Active modellen fås også med trinløs automatgear (CVT) og med Suzukis 4WD system AllGrip Auto.

Priserne starter ved 139.990 kroner.

  • Søren Edvardsen med den nye Suzuki Ignis, der fås til priser fra 139.990 kroner! Foto: Henrik Petersen
Annonce
Annonce
Annonce
Dølle

12 Dølle-gæster måtte have hjælp: Fire bragt til sygehuset

Maribo

Frygter kolde radiatorer: Umuligt at levere nok varme

Guldborgsund

Hhx-elever til gallafest: Se de flotte ankomster

Lolland

Flest i landet: Så mange dumper dansk og matematik på Lolland

Guldborgsund

Legendarisk kromutter: - Jeg har absolut ingen planer om at stoppe

Guldborgsund

Gert gennemførte sit monster-projekt

Dølle

Sådan gik det: Dølle-formandens dom over et uforudsigeligt marked

Dølle

Benhårde Berit trods stenkast: Det er jeg altså ikke bange for

Vejret

DMI: Mandag bliver våd, men så kommer forårssolen

Indland

DSB varsler forsinkelser og aflyste tog mandag morgen

Indland

Notat afslører stor forskel på adgang til behandling med ny kræftmedicin

Kultur

Grøn melder udsolgt i halvdelen af årets koncertbyer

Dølle

Galningen fra Give har en Dølle-brandert på ønskelisten

Lolland

Så er foråret skudt i gang

Dølle

Masser af mennesker og traktortræk

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Musiker og komponist Peter Abrahamsen er død

Guldborgsund

Koster 26 millioner årligt: - Det er åbenlyst uretfærdigt

Dølle

Timelang kø: Nu har Dølle truffet en beslutning

Dølle

Lørdag på Dølle: Fra Keld og Hilda til Daze

Dølle

Anemone havde styr på fars prutter: Tyven var Preben Pølsesnak

Dølle

Politiets status: Masseslagsmål og trusler på Dølle

Dølle

Siden 1980: Preben har aldrig misset et eneste Dølle