Annonce
Motor

Langturen er sikret i Insignia

Insignia er en fin bil til kunder, der kører langt. Foto: Jens Høy

Insignia Country Tourer er en stylet udgave af den almindelige stationcar.

Du sidder lidt højere og det er en fordel i alle situationer.

Der findes kunder, der ikke vil have en moderne SUV, der er bygget i højden. Kunderne værdsætter det lavere tyngdepunkt i en almindelig stationcar, som oftest fordi de kører rigtig mange kilomater hver dag året rundt og derfor sætter pris på, at en lav bil krænger mindre og ikke bliver så påvirket af kraftig vind.

Den slags er ikke så vigtigt, hvis man blot kører bykørsel, men på lange stræk på kryds og tværs af Danmark er det en egenskab, man lærer at sætte pris på.

Det er til disse kunder, at Opel har deres Insignia Sports Tourer og nu også Insignia Country Tourer, der i Danmark er topmodellen indenfor Insignia.

I princippet er de to modeller meget ens og vigtigste forskel er en øget højde i Country Tourer på 2,5 centimeter.

25 millimeter lyder ikke af meget, men vi har kørt begge biler med samme benzinmotor på 260 hestekræfter og automatgear og bilerne opleves forskelligt, med den høje som den mest harmoniske i dagligdagen. Bilen er ganske enkelt lidt nemmere at komme ud og ind af og den lidt højere siddeposition giver mere overblik. Det føles samtidig lidt mere eksklusivt.

Begge udgaver af Insignia stationcaren var udstyret med laminerede sideruder både i for- og bagdøre. Det er et stykke ekstraudstyr, man skal huske at bestille for de 2.500 kroner er givet godt ud i form at et lidt lavere støjniveau i kabinen.

Nu er det ikke fordi benzinmotoren udvikler støj, nej den er godt dæmpet i tonen, men ruderne holder støj fra andre kilder godt på afstand.

Insignia er en bil, der vinder ved et længere bekendtskab. Den første gang, man sætter sig bag rattet og tager det indre i øjesyn, er det ikke fordi man bryder ud i et wau. Nej, dertil er designet lidt for småkedeligt og skærmen i midten har en tynd grænsende til selvudslettende fremtoning i form af en typografi, der er meget slank. Skærmen virker skam fint nok, men designet af knapper og typografi er kedeligt. Her kunne Opel lære noget hos eksempelvis Ford, der selv i den billige Fiesta har forstået at designe knapper, tekst og menu så det er tydeligt og intuitivt.

Masser af plads omkring alle sæder er blandt bilens styrker, og selv bagsædet rummer store voksne danskere. Forsæderne kan bestilles som godkendte af tyske rygeksperter, og her kan man sidde time efter time uden at blive træt.

  • Insignia er en fin bil til kunder, der kører langt. Foto: Jens Høy
Annonce
Annonce
Annonce
Lolland

Vil af med sine apoteker: - Vi har ikke holdt ferie i 10 år

Nykøbing

Slap A' for en fest: - Det var én stor overraskelse

Lolland-Falster

Opdaget i supermarkedet: Butikstyv gik ud med mayonnaise under armen

Lolland

Skolekritik: Der er brug for økonomisk støtte

Trafik

Var totalt spærret: Gaffeltruck væltet på motorvejen

112

Helikopter måtte redde mand til havs

Femern

Den første er færdig: Vigtigt skridt i kæmpe-byggeri

Guldborgsund

Hhx-elever til gallafest: Se de flotte ankomster

Skole

Tesfaye: Folkeskoleaftale skal tage hånd om lav bestå-procent

Indland

Statsministeren venter flere russiske hybridangreb

Lolland

Flest i landet: Så mange dumper dansk og matematik på Lolland

Vejret

DMI: Mandag bliver våd, men så kommer forårssolen

Dølle

Masser af kontroller på vejene ved Dølle: Her er politiets status

Indland

DSB varsler forsinkelser og aflyste tog mandag morgen

Indland

Notat afslører stor forskel på adgang til behandling med ny kræftmedicin

Annonce
Annonce
Lolland

Kritik af Lollands skolevæsen: Kommunen ser med stor alvor på det

Guldborgsund

Gert gennemførte sit monster-projekt

Kultur

Grøn melder udsolgt i halvdelen af årets koncertbyer

Dølle

Benhårde Berit trods stenkast: Det er jeg altså ikke bange for

Dølle

12 Dølle-gæster måtte have hjælp: Fire bragt til sygehuset

Guldborgsund

Koster 26 millioner årligt: - Det er åbenlyst uretfærdigt

Lolland

Så er foråret skudt i gang