Transportministeren kræver, at DSB lynhurtigt begynder at informere deres netkunder om en familierabat.
DSB skal oplyse deres kunder på hjemmesiden om, at familier har mulighed for at opnå en rabat på helt op til 63 procent på togrejsen.
Som Ritzau skriver tirsdag, har kunderne på DSB's hjemmeside ikke mulighed for at gøre brug af familierabatten og bliver ikke oplyst om muligheden i netbutikken. For man skal ringe op til DSB eller anvende et billetluge på en station for at få rabatten.
Og det er ikke godt nok for transportminister Hans Chr. Schmidt (V).
- Det kan jeg ikke acceptere. Jeg forventer, at man lynhurtigt får lavet om på det. Det giver ingen mening, at det er dyrere på internettet end at købe det i en butik. Så jeg forventer, at det meget hurtigt bliver lavet om. Vi kan ikke have, at folk ikke bliver behandlet lige. Det duer ikke, siger transportministeren.
Han kræver, at DSB får familierabatten med ind i netbutikken, og hvis det tager tid, må DSB finde en midlertidig løsning.
- De arbejder på at se, hvornår de kan blive færdige. Jeg har sagt, at hvis det er noget, der kommer til at tage længere tid end en uge, så må man lægge en tekst op, der oplyser folk om, at man kan få rabat, hvis man ringer ind. Man kan bare skrive, at man giver familierabat, hvis man ringer op. Det er da det mindste, man kan gøre rent servicemæssigt, siger Hans Chr. Schmidt.
/ritzau/