Bydere på det nye Radio24syv kan tirsdag få indblik i kravene til det kommende FM4-udbud.
Det statslige tilskud til det selskab, der vinder udbuddet af den sendetilladelse, som Radio24syv har i dag, er større end ventet på grund af en teknikalitet om moms.
Det fremgår tirsdag, hvor de endelige rammer om udbuddet er præsenteret.
Støtten vil være på op mod 789,6 millioner kroner i løbet af den omkring otte år lange licensperiode. I udkastet fra december lød tilskuddet på 706,6 millioner kroner. Det er en stigning på omkring 12 procent.
Det skyldes en teknikalitet om moms, da licensen er ved at blive udfaset.
Ved udgangen af oktober udløber Radio24Syvs sendetilladelse, og derfor byder forskellige virksomheder ind på at drive radioen fremover.
Mængden af reklameminutter fastholdes i forhold til udkastet, men der er ikke længere krav til antallet af reklameblokke.
Regeringen lancerede sit forslag til et medieforlig i april sidste år.
Når den gældende tilladelse til Radio24syv på FM4 udløber, genudbydes FM4-båndet med henblik på senere overgang til digital radio.
70 procent af redaktionen på den kommende landsdækkende radiokanal på FM4 skal mere end 110 kilometer væk fra København.
I alt er der "fire til fem seriøse foretagender", der har meldt interesse i at byde på kanalen ifølge Kulturministeriet.
Blandt dem, der har meldt deres interesse, er syv regionale mediehuse anført af Jysk Fynske Medier, Berlingske Media, der i dag er hovedaktør bag Radio24Syv, og Bauer Medier, som driver radiostationerne The Voice, Nova, Radio 100, Pop FM og Radio Soft.