Socialdemokraterne imponerer ikke Venstre med deres nye kampagne, der præsenterer, hvad regeringen har opnået.
Socialdemokraternes nye kampagne klinger hult, når partiet ikke forholder sig til sine mange løftebrud. Det mener Ellen Trane Nørby fra Venstre.
- Den her kampagne er et meget ihærdigt forsøg på at få fokus væk fra alle de løfter, som Socialdemokraterne har brudt i regeringsperioden, siger hun og tilføjer:
- De forsøger behændigt ikke at tale om alt det, der ikke er blevet til noget. For eksempel at busbilletterne skulle være billigere, og at der skulle færre børn og flere lærere i klasserne.
Socialdemokraternes nye kampagne består hovedsageligt af en kort video og en række annoncer, der viser, hvad regeringen har opnået med hensyn til job, økonomi, ungdomskriminalitet og sundhed i Danmark.
Men Ellen Trane Nørby mener ikke, at Socialdemokraterne kan tage æren for alle de resultater, som partiet fremlægger i kampagnen.
- De siger for eksempel, at der er færre unge, der begår kriminalitet. Men ungdomskriminaliteten har altså været faldende i Danmark siden 2006. Blandt andet takket være en meget ihærdig indsats af os, da vi sad i regering, siger hun.
Den nye kampagne siger også, at regeringen har skabt 40.000 nye job de seneste fire år. Det tal imponerer dog ikke Ellen Trane Nørby.
- Hvis man havde ført en politik, som havde sikret, at det rent faktisk kunne betale sig at arbejde og sikret, at der kunne være blevet skabt flere private arbejdspladser i Danmark, så kunne endnu flere have fået et arbejde, siger hun.
Hun mener, at det ville klæde Socialdemokraterne at stå på mål for deres brudte løfter.
- Det ville egentlig være prisværdigt, hvis Socialdemokraterne turde stille sig op og blive målt på det, de gik til valg på sidste gang, og som de lovede danskerne, siger hun.