AG Københavns direktør, Søren Colding, mener, fodbolden kan være mere åben for omverdenen.
Det er længe siden, at der har været udsolgt til det såkaldte New Firm mellem Brøndby og FC København, både i Parken og på Brøndby Stadion, hvor lørdagens opgør i Superligaen mellem de to klubber bliver spillet.
Sådan behøver det imidlertid ikke at være, vurderer den tidligere Brøndby-spiller Søren Colding, som i dag er administrerende direktør hos de danske håndboldmestre, AG København.
Han peger på, at opgøret kunne få mere opmærksomhed med lidt mere åbenhed over for omverdenen.
- Jeg tror, at de skal være noget mere åbne og invitere medierne tættere på, end man har været vant til før. Det er i hvert fald det, vi gør hos os. Det er ikke så farligt, siger Søren Colding.
I maj mødte kun lidt over 18.000 tilskuere op til 1-1-kampen på Brøndby Stadion. Det var det laveste tilskuertal i over 10 år til en Superliga-kamp mellem de to klubber, som tilsammen har hjemtaget 13 af de seneste 16 DM-titler.
Søren Colding understreger, at der bliver gjort et godt stykke arbejde i en klub som Brøndby, men at man godt kan lade sig inspirere af andre sportsgrene.
- Vi kunne også bare have gjort, som jeg har været vant til i fodboldverdenen, men sådan er det ikke hos os i håndbold. Kom tættere på, få kameraer i omklædningsrummet i pausen og sådan nogle ting. Åben nu op og giv noget af jer selv.
- Det er spillerne på vores hold dygtige til. Og de får også at vide, når de skriver kontrakt, at det er en del af det.
- Mikkel Hansen står i ikke under en time og skriver autografer efter vores kampe på hjemmebane. Han giver sgu noget tilbage til alle dem, der kommer og ser på, siger Søren Colding.
/ritzau/